لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار در بامیان؛ ۱۵ کشته و ۵۹ زخمی


مقام‌های محلی ولایت بامیان از وقوع دو انفجار مهیب حوالی ساعت ۵:۰۰ عصر سه شنبه ۲۴ نومبر (چهارم قوس) در مرکز آن ولایت خبر دادند که در اثر آن ده‌ها نفر کشته و زخمی شده اند.

زبردست صافی، قوماندان امنیه بامیان به صدای امریکا گفت که ۱۴ نفر به شمول یک منسوب ترافیک در این دو انفجار کشته و ۴۵ نفر دیگر در اثر آن زخمی شده اند که زنان و کودکان نیز شامل قربانیان اند.

اما فروغ الدین امیری، رییس شفاخانۀ ولایتی بامیان به صدای امریکا گفت که تا کنون از محل این رویداد ۱۵ کشته و ۵۹ زخمی به آن شفاخانه منتقل شده است.

آقای امیری افزود که وضعیت شماری از زخمی شدگان وخیم است و بیم آن می‌رود که رقم کشته شدگان افزایش یابد. او گفت که برخی از زخمیان این رویداد برای مداوا به کابل فرستاده شده اند.

با اینحال، شاهدان عینی این رویدادها به صدای امریکا گفته اند که این دو انفجار بسیار مهیب بود و به گفتۀ آنان آمار تلفات بیشتر از آنچه است که مقام‌های محلی ارایه کرده اند.

ریاست جمهوری افغانستان با نشر اعلامیه‌ای ضمن محکوم کردن این حمله و ابراز غم شریکی با بازماندگان قربانیان و آسیب دیدگان این رویداد گفته است "طالبان و سایر گروه های تروریستی متاسفانه در این اواخر با تشدید خشونت در نقاط مختلف کشور، افراد ملکی را هدف قرار میدهند و تاسیسات عام المنفعه را آسیب می رسانند."

تا کنون هیچ گروهی مسوولیت این رویداد را به دوش نگرفته است، اما طارق آرین، سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان نیز با نشر پیامی در تویتر گروه طالبان را عامل آن خوانده است.

قوماندان امنیۀ ولایت بامیان گفت که این دو رویداد مرگبار ناشی ازانفجار مواد منفجرۀ جاسازی شده در کنار جاده بوده است که به گفتۀ وی تا کنون دو نفر به ظن دست داشتن در این رویداد بازداشت شده اند.

در دو دهۀ پسین این نخستین بار است که انفجار بم یا مواد منفجرۀ تعبیه شده در مرکز ولایت بامیان به وقوع می‌پیوندد.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG