لینک های دسترسی

Breaking News

سرمایه‌دارترین مرد جهان بزرگترین سهام‌دار تویتر شد


ایلن مسک، رییس شرکت تسلا و میلیاردر امریکایی با خریداری بیش از نه درصد سهام شبکۀ اجتماعی تویتر که ارزش آن به حدود سه میلیارد دالر می‌رسد، بزرگترین سهام‌دار این شبکۀ اجتماعی شد.

آقای مسک ۷۳.۵ میلیون سهام تویتر را خریده است و تا هنوز هدف وی از این اقدام غیرمنتظره مشخص نیست، اما چندی پیش این سرمایه‌دار امریکایی در حساب کاربری تویتر خود که ۸۰ میلیون دنبال کننده دارد، تویتر را به خاطر عدم پابندی به آزادی بیان و تضعیف دموکراسی نقد کرده بود.

به گفته کارشناسان اقتصادی، خرید این‌ سهام پیام مشخصی برای تویتر دارد و هشدار می‌دهد که سهام‌دار غیرفعالی چون ایلن مسک می‌تواند به سرعت به یک سهام‌دار فعال تبدیل شود.

آقای مسک در نومبر سال گذشته گفت که ۱۰ درصد از سهام شرکت موترسازی تسلا را می‌فروشد و از آن زمان تا کنون به ارزش ۱۶.۴ میلیارد دالر سهام این شرکت را فروخته است.

اکنون پس از ایلن مسک، گروه امریکایی "‌ونگارد" با داشتن ۸.۷۹ درصد اسهام تویتر، در ردۀ بعدی دارندگان بیشترین اسهام این شبکۀ اجتماعی قرار دارد.

سرمایه‌گذاری اخیر آقای مسک در تویتر فقط یک بخش اندک دارایی وی را تشکیل می‌دهد به گفته برخی کارشناسان اقتصادی، این احتمال وجود دارد که او تمامی سهام این شبکۀ اجتماعی را بخرد.

شبکۀ اجتماعی تویتر در ماه‌های اخیر با حاشیه‌های خبرساز زیادی روبرو بود که در نهایت سبب کناره‌گیری جک دورسی، مدیر عامل این شبکه در ماه نومبر سال گذشته شد.

سهام تویتر در ۱۲ ماه گذشته حدود ۳۸ درصد کاهش یافته است و روز جمعه هر یک سهم این شرکت ۴۷.۱۹ دالر معامله شد.

اما روز دوشنبه، خبر خریداری اسهام این شرکت توسط ایلن مسک نرخ اسهام تویتر را بلند برد و تا زمان تهیه این مطلب نرخ هر سهم آن به ۵۹.۷۰ دالر رسید.

XS
SM
MD
LG