لینک های دسترسی

Breaking News

چرا تویتر حساب رییس جمهور ترمپ را تعلیق کرد؟


شبکه اجتماعی تویتر می‌گوید که حساب دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا را تعلیق کرده است.

به دنبال هجوم طرفداران رییس جمهور ترمپ به ساختمان کانگرس ایالات متحده، تویتر به دلیل تعلیق نکردن حساب‌هایی که سخنرانی و مطالب خشونت آمیز را نشر می‌کنند، مورد انتقاد گسترده قرار گرفت.

ابتدا تویتر و فیسبوک روز چهارشنبه حساب رییس جمهور دونالد ترمپ را برای ۱۲ ساعت تعلیق کرده و گفتند که پست‌ها و تویت‌های آقای ترمپ در مورد اعتراضات طرفدارانش، پالیسی این شبکه‌های اجتماعی را نقض می‌کند.

اما ناوقت روز جمعه هشتم جنوری (۱۹ جدی) تویتر اعلان کرد که حساب آقای ترمپ را برای همیش بست.

تویتر در صفحهٔ رسمی خود نگاشته است: "پس از بررسی دقیق تویت های اخیر از حساب realDonaldTrump@ و محتویات آن، ما به دلیل خطر تحریک بیشتر خشونت، حساب را برای همیشه تعلیق کردیم."

رییس جمهور ترمپ بیش از ۸۸ میلیون فالوور (پیرو) در این حساب داشت و ذریعه این حساب مردم را از اکثر مسایل و فعالیت‌های خود مطلع می‌ساخت.

قصر سفید تا کنون از اظهار نظر در مورد این اقدام تویتر خودداری کرده است.

حساب رسمی رییس جمهور ایالات متحده در تویتر همچنان فعال است. آقای ترمپ در پی این اقدام تویتر در صفحه تویتر رسمی رییس جمهور نوشت که انتظار چنین اقدامی را از تویتر داشت.

حساب های رییس جمهور ترمپ در فیسبوک و انستاگرام نیز برای مدت دو هفته تعلیق شده است.

این همه پس از آن واقع شد که هزاران نفر از طرفداران دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری امریکا روز چهار شنبه به عمارت کانگرس امریکا هجوم برده و جلسۀ تایید نتایج انتخابات امریکا را مختل و به زور داخل عمارت کانگرس شدند.

مقامات امنیتی ایالات متحده روز پنجشنبه هفتم جنوری تحقیقات جنایی در مورد هجوم روز چهارشنبه حامیان ترمپ به مقر کانگرس این کشور را آغاز کرده و صدها محقق برای شناسایی و دستگیری عاملان این رویداد توظیف شده اند.

XS
SM
MD
LG