لینک های دسترسی

Breaking News

درگیری دو گروپ طالبان برای گرفتن اجارۀ باغ‌های دولتی در ننگرهار


طالبان هنوز در مورد درگیری دو گروپ این گروه در ولایت ننگرهار چیزی نگفته اند.
طالبان هنوز در مورد درگیری دو گروپ این گروه در ولایت ننگرهار چیزی نگفته اند.

مقامات می‌گویند، دو گروپ طالبان مسلح، برای به دست آوردن اجارۀ دو باغ زیتون مربوط به ریاست کانال در ولسوالی بتی‌کوت، با هم درگیری را آغاز کرده اند که تا اکنون شش تن کشته و هشت تن دیگر زخمی شده اند.

غالب مجاهد ولسوال بتی‌کوت ننگرهار به صدای امریکا گفت، از عصر دیروز تا کنون میان افراد فیصل و سیف‌الدین دو قوماندان طالبان بالای باغ‌های ریاست کانال با هم درگیر اند.

به گفتۀ آقای غالب در این درگیری میان گروه‌های غلام حضرت رئیس کانال طالبان و قاری‌محمد ولسوال نام‌نهاد طالبان برای ولسوالی مومنددره، شش جنگجوی آنان کشته شده و هشت طالب دیگر نیز زخم برداشته اند.

در اکثر مناطق ولسوالی بتی‌کوت معمولاً طالبان به نام اجاره از باغ‌داران پول می‌گیرند که به گفتۀ ولسوالی بتی‌کوت این درگیری نیز برای به دست آوردن اجارۀ دو باغ زیتون می‌باشد.

باغ‌داران در ولسوالی بتی‌کوت به حکومت و گروه طالبان به صورت جداگانه پول می‌پردازند. در حال حاضر اکثر مناطق فارم‌های ولسوالی بتی‌کوت تحت کنترول طالبان است.

مقامات ولایت ننگرهار نیز درگیری میان‌گروهی طالبان را در ولسوالی بتی‌کوت و تلفات این گروه را تأیید کرده؛ اما گفته اند که در این رابطه تحقیق می‌کنند.

یک باشندۀ محل به صدای امریکا گفت، از سال‌ها به این طرف طالبان در ولسوالی بتی‌کوت، اجارۀ زمین‌های مربوط به ریاست کانال را می‌گیرند.

این باشندۀ محل که نخواست نامش فاش شود، افزود "حکومت جداگانه از پیش آنها پول می‌گیرند، طالبان جدا".

اما غلام‌حضرت عبدالرحیم‌زی رئیس کانال ولایت ننگرهار به صدای امریکا گفت، از درگیری طالبان آگاه شدند؛ اما اجاره را این ریاست از باغ‌داران می‌گیرد؛ ولی به تازگی طالبان نیز از دهاقین خواسته که به آنان نیز پول بدهند.

آقای عبدالرحیم‌زی گفت، کارمندان این ریاست نمی‌توانند به برخی باغ‌ها سر بزنند؛ زیرا آن مناطق تحت تصرف طالبان است.

طالبان هنوز در مورد درگیری دو گروپ این گروه چیزی نگفته اند.

XS
SM
MD
LG