لینک های دسترسی

Breaking News

دو جنرال افغان برکنار و به سارنوالی معرفی شدند


وزارت دفاع افغانستان تأیید کرد که دو جنرال لوای اول فرقه ۱۱۱ کابل و پنج تن از افسران اردو در پیوند به حمله بر یکی از جزوتام‌های این فرقه از وظیفه سبکدوش شده اند.

جنرال محمد رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در گفتگویی با رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که در پیوند به حمله بر جزوتام فرقه ۱۱۱ در نزدیکی پوهنتون نظامی مارشال فهیم، هفت تن از منسوبین اردوی ملی این کشور برکنار شده اند.

او افزود "بریدجنرال عبدالستار ختگر، قوماندان لوا است، لوای اول فرقه ۱۱۱، بریدجنرال غیور است، رئیس ارکان لوای اول فرقه ۱۱۱، جگرن قدرت‌الله، رئیس ارکان و سرپرست کندک دوم لوای اول است. جگرن حیات‌الدین آمر اوپراسیون کندک دوم لوای اول است. تورن عبدالقدیم آمر استخبارات کندک دوم لوای اول، دوم بریدمن محمد شریف آمر ضد استخبارات کندک دوم لوای اول است و تورن عبدالاحد قوماندان تولی اول کندک دوم لوای اول است".

به گفتۀ وزارت دفاع افغانستان، این مقام‌های اردو برای تحقیق به څارنوالی و بخش حقوقی معرفی گردیده اند.

از سوی دیگر، این وزارت برای چهار تن از منسوبین فرقه ۱۱۱ کابل که در حمله بر جزوتام این فرقه یک ماه معاش بخششی نیز داده است.

حمله بر کندک دوم لوای اول فرقه ۱۱۱ کابل به تاریخ نهم ماه دلو صورت گرفت که در نتیجۀ درگیری پنج ساعته ۱۱ منسوب اردوی افغان کشته و ۱۶ تن دیگر زخمی شدند. داعش مسؤولیت آن حمله را به دوش گرفت.

XS
SM
MD
LG