لینک های دسترسی

Breaking News

معترضان در شاهراه کابل – کندهار با پولیس درگیر شدند


شاهراه کابل - کندهار از چهار روز به این طرف مسدود است
شاهراه کابل - کندهار از چهار روز به این طرف مسدود است

شاهراه کابل – کندهار از چهار روز به این طرف به روی ترافیک مسدود است و دیشب هنگام برداشتن خیمۀ تحصن معترضان، درگیری میان مظاهره‌کنندگان و نیروهای امنیتی به وقوع پیوسته است.

شاهراه کابل – کندهار، روز شنبه همین هفته در پی کشته‌شدن دو باشندۀ روستای شیرآباد ولسوالی قره باغ مسدود شد تا این که سرانجام برای بازگشایی این مسیر دیشب نیروهای امنیتی افغان مداخله کرده اند.

انجنیر صدیق‌الله ذهین، یکی از تنظیم‌کنندگان تظاهرات، به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت، دیشب در پی آتش‌زدن خیمۀ تحصن معترضان، شمار مظاهره‌کنندگان افزایش یافت و مردم نیز احساساتی شدند.

او گفت "پولیس بر خیمۀ تحصن در نزدیکی دروازۀ بلخ شهر غزنی هجوم برد و زمانی که معترضان در برابر پولیس مقاومت نشان داد، پولیس دست به اسلحه برد که در نتیجه دو تن زخمی شدند و اکنون در بیمارستان اند و سه تن از بزرگان ما را پولیس با خود برده و امروز شمار مردم افزایش یافته و احساساتی نیز می‌باشند".

اما احمدشاه، یکی از مظاهره‌کنندگان به رادیوآشنا _ صدای امریکا گفت که حوالی ۱۲ شب گذشته شماری از نیروهای اردوی ملی بر یک خیمه در مرکز شهر غزنی حمله کردند که شماری از معترضین زخمی شده و خیمه را نیز به آتش کشیده اند.

معترضان هشدار داده اند، شاهراه کابل – کندهار تا زمانی مسدود خواهد بود که خواست‌های آنان برآورده شود.

در حال حاضر، هزاران مسافر در شاهراه کابل – کندهار برای بازشدن این مسیر منتظر اند.

گل آغا، یکی از مسافرین گفت "اطفال و زنان که در مسیر راه گیر مانده اند، بسیار دچار مشکل اند و دولت باید اقدام کند که راه باز شود همگی دچار مشکل شده اند".

عارف نوری، سخنگوی والی غزنی گفت، برای امنیت شهر غزنی، نیروهای بیشتر مستقر شده اند و تلاش دارند که جلو وخامت اوضاع را بگیرند.

اما آقای نوری، به رادیو آشنا – صدای امریکا افزود "معترضین یک راه فرعی را در مرکز شهر غزنی دیروز به روی ترافیک مسدود کرده بود که شب هنگام ما خواستیم تا این راه فرعی را باز کنیم و هیچ مظاهره‌کننده آسیب ندیده و همچنان خیمه شان به آتش کشیده نشده است".

او افزود، شب گذشته یک زن باردار در ساحه موشکی ولسوالی قره باغ، به دلیل مسدودبودن شاهراه به شفاخانه منتقل نشد و با طفل‌اش جان باخته اند.

سخنگوی والی غزنی تأیید کرد که امروز نیز یک هیأت بلندپایه از ریاست جمهوری برای حل این معضل به غزنی آمده است.

مقامات تأکید دارند که در سه روز اخیر مذاکرات با مظاهره کنندگان به نتیجه نرسید و امروز آنان از هر راه ممکن مسیر شاهراه کابل – کندهار را به روی ترافیک باز خواهند کرد.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG