لینک های دسترسی

Breaking News

ایالات متحده استقرار کشتی طیاره‌بردار جورج بوش را در دریای مدیترانه تمدید کرد


کشتی طیاره‌بردار جورج بوش
کشتی طیاره‌بردار جورج بوش

مقامات نظامی ایالات متحده روز جمعه ۳۱ مارچ (۱۱حمل) گفتند که پس از حملات مرگبار هفتهٔ گذشته در سوریه توسط نیروهای تحت حمایت ایران، استقرار کشتی طیاره‌بردار جورج بوش در بحیرهٔ مدیترانه تمدید شده است.

جو بوچینو، سخنگوی فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام)، تمدید استقرار این کشتی طیاره‌بردار را تایید کرده است.

بوچینو در بیانیه‌ای گفت: "توسعه این گروه ضربتی کشتی طیاره‌بردار جورج اچ دبلیو بوش ... قابلیت های سنتکام را برای پاسخگویی به طیفی از حوادث احتمالی در شرق میانه تقویت می‌کند."

بوچینو همچنین به استقرار سریع و برنامه‌ریزی شده یک جزوتام از طیاره‌های جنگنده "ای-۱۰" در منطقه اشاره کرد.

این تصمیم به این معنی است که این کشتی طیاره‌بردار و بیش از پنج هزار خدمه آن که اکنون در منطقه عملیاتی مرکز فرماندهی بخش اروپای اردو امریکا هستند، طبق برنامه پیشین به بندر خود در امریکا باز نخواهند گشت.

خبر این استقرار یک روز پس از آن منتشر شد که پنتاگون اعلام کرد که علاوه بر کشته شدن یک قراردادی امریکا در حمله به پایگاه‌های این کشور در سوریه، ۱۲ نفر دیگر زخمی شده اند. به گفته پنتاگون، شش امریکایی در حملات به سوریه مجروح شده و ۶ نفر دیگر نیز دچار آسیب مغزی شده اند.

پیش از این وزارت دفاع ایالات متحده گفته بود که درون ''کامیکازه'' که منشای ایرانی دارد، روز چهارشنبه ۲۲ مارچ یک مرکز حفظ و مراقبت ایتلاف به رهبری امریکا را در حسکه واقع در شمال‌شرق سوریه هدف قرار داد که در نتیجه آن یک قراردادی امریکایی کشته و پنج سرباز امریکایی و یک قراردادی دیگر زخمی شدند.

جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا، روز جمعه ۲۴ مارچ (چهارم حمل) به ایران هشدار داد که ایالات متحده برای محافظت از امریکایی‌ها "قوی عمل خواهد کرد".

ایالات متحده روز جمعه ۲۴ مارچ در یک حمله تلافی جویانه ۱۴جنگجوی مورد حمایت ایران را در سوریه کشت.

در حال حاضر، ۹۰۰ نیروهای ایالات متحده در شمال‌شرق سوریه مستقر است و این نیرو‌ها بخشی از ایتلاف بین المللی مبارزه بر ضد بقایای گروه دولت اسلامی یا داعش در آن کشور است.

در پهلوی ایتلاف به رهبری ایالات متحده، روسیه، ایران و ترکیه نیز در منازعهٔ سوریه دخیل اند. روسیه و ایران از حکومت بشارالاسد، رییس جمهور سوریه، در مقابل مخالفان دمشق و ترکیه از شورشیان ضد دمشق حمایت می‌کند.

در تهیهٔ این مطلب از گزارش خبرگزاری رویترز استفاده شده است.

XS
SM
MD
LG