لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس برگزاری جام ملت‌های اروپا را به تعویق انداخت


انجمن فوتبال اروپا (یوفا) گفته است که به دلیل گسترش کروناویروس در جهان، برگزاری رقابت‌های فوتبال موسوم به جام ملت‌های اروپا به سال آیندۀ میلادی موکول شود.

در جلسه اضطراری یوفا که روز سه شنبه ۱۷ مارچ از طریق انترنت و کنفرانس ویدیویی برگزار شده بود، اعضای این اتحادیه به تعویق رقابت‌های امسال جام ملت‌های اروپا توافق کرده اند.

قرار بود که رقابت‌های جام ملت‌های اروپا با شرکت تیم های ۲۴ کشور به تاریخ ۱۲ جون در شهرهای امستردام، باکو، بیلبایو، بخارست، بوداپست، کوپنهاگن، دوبلین، گلاسکو، لندن، مونیخ، روم و سنت پیترسبرگ برگزار شود.

الکساندر چفرین، رییس اتحادیۀ فوتبال اروپا با نشر بیانیه‌ای گفته است: "در چنین زمانی، بر جامعۀ فوتبال است تا از خود مسوولیت، اتحاد، همبستگی و از خود گذری نشان دهد."

حتا در زمانیکه جلسۀ انترنتی یوفا جریان داشت، رییس فدراسیون فوتبال ناروی در یک پیام تویتر از تعویق برگزاری جام‌ ملت‌های اروپا خبر داد.

با توجه به شیوع کروناویروس در اروپا و به دلیل فسخ مسابقات داخلی در اکثر کشورهای اروپایی و تقویم فشرده برای برگزار جام ملت‌های اروپا، شماری از اعضای یوفا از جمله ایتالیا خواستار لغو یا تعویق جام ملت‌های اروپا یا "یورو ۲۰۲۰" شده بودند.

تعویق این بازی‌ها شاید خبر خوشی به اعضای یوفا باشد چون به آنان فرصت برگزاری رقابت‌های داخلی را می‌دهد، اما تقویم رقابت‌های سال آینده را فشرده‌تر می‌کند.

کروناویروس که در دسمبر سال گذشته از شهر ووهان مرکز ولایت هوبی چین منشا گرفت، تا کنون در ۱۵۹ کشور جهان به شمول اکثر کشورهای اروپایی گسترش یافته است.

بر اساس آمار سازمان جهانی صحت تا روز سه شنبه ۱۷مارچ حدود ۱۸۵ هزار نفر در جهان به کروناویروس مبتلا شده و ۷۵۲۹ نفر در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG