لینک های دسترسی

Breaking News

کریستیانو رونالدو برگۀ برندۀ تیم پرتگال در برابر فرانسه


کریستیانو رونالدو در رقابت با فرانسه دو گول به ثمر رساند
کریستیانو رونالدو در رقابت با فرانسه دو گول به ثمر رساند

جام فوتبال ملت‌های اروپا، روز چهارشنبه (۲۳م جون) شاهد پر گول‌ترین رقابت‌ها میان تیم های شرکت کننده بود.

گروه (F) که مبصرین به آن "گروه مرگ" می‌گفتند شامل تیم‌های ملی فوتبال آلمان، فرانسه، پرتگال و هنگری بود؛ ترکیبی از قهرمان فعلی جام ملت‌های اروپا (پرتگال)، قهرمان جام جهانی فوتبال (فرانسه) و قهرمان پیشین و چهار مرتبه‌ای جام جهانی (آلمان).

تیم‌هایی مثل آلمان و پرتگال با امتیازاتی که در دو رقابت نخست گروهی داشتند؛ پیروزی و یا کم از کم مساوی در رقابت آخر، برای این تیم‌ها حکم آب حیات داشت.

پرتگال با یک پیروزی و یک باخت و سه امتیاز که داشت؛ تنها راه صعود این تیم به دور حذفی، پیروزی یا هم کم از کم مساوی در برابر فرانسه بود که پرتگالی‌ها را چهار امتیازه می سازد.

آلمان به سه امتیاز که داشت تنها راه صعود از جادۀ پیروزی و یا مساوی در برابر هنگری می گذشت.

این چهار تیم هشت گول رد و بدل کردند که کریستیانو رونالدو با دو ضربۀ پنالتی که به ثمر رساند، شمار گول‌های زدۀ ملی اش به (۱۰۹) گول رسید که با علی دایی، مهاجم و کپتان پیشین تیم ملی ایران مساوی شد.

کریستیانو رونالدو نخستین گول تیم ملی اش را در (۱۲م جون) ۲۰۰۴ میلادی در رقابت‌های جام ملت های اروپا در برابر یونان به ثمر رسانده است.

اسپانیا که هیچ پیروزی نداشت، برای صعود تنها یک گزینه داشت و آنهم پیروزی در برابر جمهوری چک، اما این پیروزی هم با پنج گول زده در برابر صفر به دست آمد و اسپانیایی‌ها را راهی دور حذفی کرد.

سویدن با نتیجۀ (۳-۲) تیم خوش ترکیب پولند را از راه برداشت و دو گول لیواندوفسکی، مهاجم خوش نام تیم پولند و بایرن مونیخ آلمان را بی نتیجه ساخت.

با این حساب و پس از یک روز پر گول رقابت‌های جام ملت‌های اروپا؛ شانزده تیم دور حذفی این جام مشخص شد.

ویلز - دنمارک، ایتالیا - اتریش، هالند - جمهوری چک، بلجیم - پرتگال، کروشیا - اسپانیا، فرانسه - سویس، انگلستان - آلمان و سویدن - اوکراین، از جمله تیم‌هایی اند که در دور حذفی یک بر شانزده به مصاف هم می روند.

این رقابت‌ها که سر از روز شنبه (۲۶ جون) آغاز می شود، نهایت تماشایی و سرنوشت ساز خواهد بود به ویژه رقابت میان بلجیم - پرتگال، کروشیا - اسپانیا و انگلستان - آلمان، دیدنی ترین رقابت این دور به شمار می‌رود.

تا کنون کریستیانو رونالدو با پنج گول زده صدرنشین گول‌زن‌های این جام است که به تعقیب آن ایمیل فورسبرگ سویدنی، جیورجینو ویجنالدوم هالندی، پاتریک شیچ از جمهوری چک، رابرت لیواندوفسکی پولندی و رومیلو لوکاکوی بلجیمی، همه توانسته اند سه سه گول به ثمر برسانند.

XS
SM
MD
LG