لینک های دسترسی

Breaking News

حملات روسیه؛ میلیون‌ها اوکراینی هنوز هم بی برق و بی آب اند


اوکراین روز پنجشنبه ۲۴ نومبر (سوم قوس) نیز تلاش کرد جریان آب و برق را به میلیون شهروند این کشور احیا کند که در نتیجهٔ حملات روسیه قطع شده است.

این در حالی است که حملات میزایل های کروز روسی شبکه‌های برق اوکراین را ناکار کرده و سایر زیربناهای این کشور، به شمول شبکه‌ٔ آبرسانی را صدمه رسانیده است.

کیف می‌گوید که سیستم انرژی اوکراین در پرتگاه سقوط قرار گرفته و میلیون نفر در جریان هفته‌های اخیر در پی بمباردمان‌های سیستماتیک روسیه، در تاریکی به سر می‌برند. این در حالی است که درجهٔ حرارت در این کشور نیز به پایینتر از صفر رسیده است و مردم برای گرم نگهداشتن خانه‌های خویش با مشکل مواجه شده اند.

سازمان جهانی صحت هشدار داده است که قطع جریان آب و برق عواقب تهدید آمیز به زندگی باشندگان محلی داشته و در صورت تداوم این امر، ممکن میلیون ها نفر مجبور به ترک منازل شان شوند.

با آنهم، مقامات اوکراینی گفته اند که جریان برق را برای ۴۰ درصد شهروندان این کشور تامین کرده اند، اما ۶۰ در صد دیگر در تاریکی باقی مانده اند.

اوکراین ادعا کرده است که در جریان حملات روز پنجشنبه روسیه ۱۰ نفر کشته و حدود ۵۰ نفر زخمی شده اند. اما وزارت دفاع روسیه حمله بر مواضع در داخل کیف را رد کرده و گفته است که "اوکراینی‌ها و سیستم‌های دافع هوای خارجی" سبب این خسارات شده است.

دیمتری پسکوف، سخنگوی کرملین، گفت که اوکراین فرصت دارد که وضعیت را تغییر دهد، تقاضا‌های روسیه را برآورده سازد و به رنج غیرنظامیان پایان بدهد.

XS
SM
MD
LG