لینک های دسترسی

Breaking News

ملل متحد:‌ حدود پنج میلیون نفر از اوکراین مهاجرت کرده اند


دست کم ۹۰ در صد مهاجران اوکراینی را زنان و کودکان تشکیل می دهند، زیرا مردان بین ۱۸ تا ۶۰ سال که واجد شرایط جنگ می شوند، حق ترک آن کشور را ندارند
دست کم ۹۰ در صد مهاجران اوکراینی را زنان و کودکان تشکیل می دهند، زیرا مردان بین ۱۸ تا ۶۰ سال که واجد شرایط جنگ می شوند، حق ترک آن کشور را ندارند

کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR) روزجمعه ۱۵ اپریل ( ۲۶ حمل) گفت که از ۲۴ فبروری—یعنی آغاز تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین— تا حال ۴.۷ میلیون اوکراینی مجبور به ترک کشور شان شده اند.

علاوه بر این،‌ سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) گزارش داده است که نزدیک به ۲۱۵۰۰۰ شهروندان از سایر کشورها در این مدت از اوکراین فرار کرده اند. اکثر این شهروندان خارجی را محصلین و کارگران مهاجر تشکیل می دهند.

این بزرگترین بحران پناهجویان اروپا پس از جنگ دوم جهانی خوانده میشود.

کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR)میگوید که ارقام روز جمعه در مقایسه با روز پنجشنبه به ۵۹۷۷۴ نفر افزایش یافته است.

بر اساس گزارش ها،‌ پس از تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین، بیش از ۲.۷ میلیون مهاجرین اوکراینی ، تقریبا از هر ۱۰ نفر، شش نفر به پولند پناه برده اند و بیشتر از ۷۲۵ هزار مهاجر اوکراینی به رومانیا پناه برده اند.

ارقام کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان نشان میدهد که در ماه فبروری نزدیک به ۶۴۵ هزار اوکراینی، در ماه مارچ نزدیک به ۳.۴ میلیون و همچنان در ماه اپریل بیش از ۷۶۰ هزار اوکراینی کشور شان را به دلیل تهدید های جنگ ترک کرده اند.

زنان و کودکان ۹۰ در صد این شهروندان اوکراینی را تشکیل می دهند که مجبور به ترک کشور شان شده اند.

مردان بین ۱۸ تا ۶۰ واجد شرایط خدمت نظامی پنداشته شده و اجازهٔ ترک کشور شان را ندارند و نزدیک به دو بر سه حصهٔ کودکان اوکراینی مجبور به ترک خانه هایشان شده اند.

افزون بر این،‌ سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) ملل متحد تخمین کرده است که ۷.۱ میلیون اوکراینی در داخل آن کشور از خانه های شان بی جا شده اند و آنها در مناطق نسبتاََ‌ مصوون تر اوکراین آواره شده اند.

XS
SM
MD
LG