لینک های دسترسی

Breaking News

بیانیه رئیس جمهور اوباما در مجمع عمومی ملل متحد


بیانیه رئیس جمهور اوباما در مجمع عمومی ملل متحد
بیانیه رئیس جمهور اوباما در مجمع عمومی ملل متحد

بارک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده در بیانیه خود در مجمع عمومی ملل متحد با تاکید بر اهمیت صلح در جهان گفت ایالات متحده تا ختم سال جاری، عملیات نظامی در عراق را خاتمه داده و روابط عادی خود را با عراق به حیث کشوری آزاد و مستقل و عضو جامعه جهانی ادامه خواهد داد.

وی گفت عملیه انتقال مسؤولیت های امنیتی از نیرو های امریکایی و ائتلاف به مامورین افغان شروع شده و تا ختم سال ۲۰۱۴، نیروهای امنیتی افغان با قابلیت های فزاینده، مسؤولیت کامل آینده کشور خود را متقبل خواهند شد.

رئیس جمهور اوباما گفت "امروز ما در گذرگاه مهمی از تاریخ قرار داریم. و امکان آن به وجود آمده است تا با قاطعیت به جانب صلح روانه شد. و برای اینکار ما باید به درایت کسانی مراجعه نمائیم که این نهاد را بنیاد نهادند. منشور ملل متحد از ما می خواهد تا با اتحاد با همدیگر، صلح و ثبات را در جهان نگهداریم."

وی با یادآوری از تشکیل صلح آمیز سودان جنوبی، قیام مردم مصر، سقوط حکومت حسنی مبارک، و قیام های مردمی در یمن، و سوریه گفت که ارادۀ مردم بود که این نظام ها و حکومت معمر القذافی را در لیبیا به سقوط مواجه ساخت.

آقای اوباما در مورد شناخت فلسطین به حیث یک کشور در ملل متحد گفت، فلسطین باید یک کشور باشد ولی این صلح باید با تفاهم با اسرائیل تامین شود.

XS
SM
MD
LG