لینک های دسترسی

Breaking News

نفوس جهان تا روز دوشنبه هفت میلیارد نفر خواهد شد


نفوس جهان تا روز دوشنبه هفت میلیارد نفر خواهد شد
نفوس جهان تا روز دوشنبه هفت میلیارد نفر خواهد شد

گزارش جدید سازمان ملل متحد در مورد وضعیت نفوس جهان مشعر است که حالات امروزه چگونگی فردا را تعیین میکند که آیا ما یک فردای سالم، پایدار و موفق میداشته باشیم و یا هم که با نابرابری ها، محیط زیست آلوده و عقب نشینی اقتصادی روبرو خواهیم شد.

در این گزراش آمده است که هفت میلیارد تن را میتوان مثبت ارزیابی نمود زیرا دست آوردهای که بدست آمده است، ما را به سوی یک زندگی مرفع و طولانی تشویق مینماید.

اما ریچرد کولدیچ یکی از نویسندگان این مطالعه می گوید این گزارش همچنان روی خلاها در داخل و خارج کشور ها به خصوص در کشور های در حال انکشاف تاکید نموده است.

وی می گوید " افزایش نفوس در بسیاری از کشورهای کم درآمدِ مناطق جنوب صحرای افریقا و در برخی کشور های آسیایی، رشد اقتصادی و توانایی دولت ها را در ارائه خدمات مناسب به مردم، متاثر نموده است. در کشورهای با درآمد متوسط بین ثروتمند و فقیر که در آن رشد نفوس تثبیت شده است، مسائل ناشی از اسکان در شهرها و عامل مهاجرت به شدت محسوس میشود."

نظر به این گزارش ،آسیا با 4.2 میلیارد باشنده، پرنفوس ترین منطقه جهان در قرن جاری باقی خواهد ماند.

اما انتظار می رود افزایش قابل توجهی در نفوس افریقا دیده شود. نفوس امسال که یک میلیارد شمرده شده است، درآغاز سال آینده به 3.6 میلیارد تجاوز خواهد نمود که سه برابر میباشد.

در حال حاضر، امریکا، اروپا و ممالک اقیانوسیه 7.1 میلیارد نفوس دارد.

صندوق وجهی نفوس سازمان ملل متحد می گوید که آنها پیش بینی تنها دو میلیارد را تا سال ۲۰۶۰ و یا هم تا پایان این قرن نموده اند.

کولدیچ علاوه نموده گفت که در حال حاضر ما باید در مورد این که چه اقداماتی برای انکشاف یک محیط پایدار در آینده داشته باشیم، کار نمایم و یکی از عمل کرد مهم، آموزش مشارکت زنان در جامعه و تصمیم گیری آگاهانۀ آنان میباشد که مردان و پسران در این گفتگو ها نیز سهیم باشند.

وی می گوید "فکر کنید که هنوز ۲۱۵ میلیون زن در کشور های رو به انکشاف، قابلیت تولد دارند و آنها میتوانند از برنامه های خانوادگی استفاده نمایند. اگر آنان دست رسی به چنین برنامه ها داشته باشند؟ و میلیون ها پسر و دختر نوجوان در کشور های در حال انکشاف در مورد این که چگونه جلوگیری از حاملگی و یا هم خود را از ویروس ایچ ای وی / ایدز حفاظت نمایند، هیچ معلوماتی ندارند."

کولدیچ و سایر نویسندگان این مطالعه، برای سرمایه گذاری بالای حکومات بیشتر در ساحات صحت، تعلیم نوجوانان، محو فقر، خدمات برای بزرگسالان، نظارت مسولیت های محیطی و برنامه ریزی برای پیشرفت شهرها برحکومات اسرار می ورزند.

XS
SM
MD
LG