لینک های دسترسی

Breaking News

در هنگام تجاوز بر من، گلوی کودکم را بُریدند


بر اساس یک گزارش ملل متحد، پولیس و نیروهای امنیتی میانمر یا برما، هزاران زن، مرد و کودک روهنگیا را مورد تجاوزجنسی گروهی، ضرب و شتم و سایر مظالمی قرار داده اند که کشتار و ناپدید شدن ها، شامل آن است.

این گزارش که امروز از سوی دفتر کمشنری عالی ملل متحد در امور حقوق بشر نشر شد، گواهی ۲۰۴ زن و مرد را مستند ساخته است. این افراد در جملۀ ۶۶ هزار نفری اند که از ماه اکتوبر سال گذشته به اینسو از ایالت شمالی راخین میانمر به بنگله دیش فرار کرده اند و همه اهل روهنگیا اند.

لینیا ارویدسن، سر محقق تیم چهار نفری دفتر حقوق بشر ملل متحد که مسوول این ماموریت بود گفت که هیچ زمانی شمار زیادی از افراد را در مدت کوتاهی مصاحبه نکرده بود که حقوق شان چنین به شدت پامال شده باشد.

او به صدای امریکا گفت که در روز نخست کارش زمانی که شماری زیادی از زنانی را مصاحبه کرد که خشونت های وحشتانکی را تجربه کرده بودند، چیزی نمانده بود که به گریه بافتد.

خانم ارویدسن افزود که با مادرانی مصاحبه کرد که میگفتند " بر من تجاوز جنسی صورت گرفت، کودکم گریه میکرد و آنان در حالی که بر من تجاوز میکردند، گلوی کودک را بُریدند."

او گفت که مصاحبه کردن برایش کاملاً غیر قابل تحمل بود و حتی تصورش را هم کرده نمیتواند که آنان (اهل روهنگیا) چی ها را تجربه کرده و در آن زیسته اند.

در جریان این تحقیق با ۱۰۱ زن مصاحبه صورت گرفته که بیش از ۵۰ در صد آنان، تجاوز جنسی یا سایر خشونت جنسی را تجربه کرده اند.

زید رعد الحسین کمشنر عالی حقوق بشر ملل متحد گفت که مظالم ویرانگری که بر کودکان روهنگیا صورت گرفته، غیر قابل تحمل است.

او افزود که این کدام نوع نفرت است که یک مرد را وا میدارد کودکی را گردن زند که برای شیر مادرش گریه میکند.

گزارش صدای امریکا
برگردان: محمد هاشم حبیب زاده

XS
SM
MD
LG