لینک های دسترسی

Breaking News

ملل متحد:‌ خشونت جنسی و قاچاق انسان در اوکراین در حال افزایش است


یک دختری خردسال که از جنگ فرار کرده، پس از عبور از تلاشی مرزی مولدافا از داخل یک بس مسافربری به بیرون نگاه می کند
یک دختری خردسال که از جنگ فرار کرده، پس از عبور از تلاشی مرزی مولدافا از داخل یک بس مسافربری به بیرون نگاه می کند

ملل متحد روز دوشنبه ۱۱ اپریل (۲۲ حمل) گفت که زنان و کودکان در اوکراین با افزایش خطر خشونت جنسی، تجاوز جنسی و قاچاق مواجه اند.

سیما باهوس،‌ رییس اجراییهٔ زنان در ملل متحد پس از نشر گزارش‌ها در مورد خشونت و تجاوز جنسی زنان در اوکراین،‌ به شورای امنیت این سازمان گفت: "در مورد این اتهامات باید تحقیقات مستقل انجام شود تا عدالت و حسابدهی تامین شود."

خانم باهوس همچنین گفت که ترکیبی از آواره‌گی دسته جمعی شهروندان اوکراین، حضور گستردهٔ نظامیان روسی و خشونتی که علیه غیرنظامیان صورت می‌گیرد "همه پرچم‌های قرمز را برافراشته است".

باهوس که اخیراََ از ماموریت از مالدوفا برگشته است، همچنین گفت که خطر قاچاق انسان نیز در حال افزایش است، زیرا به گفتۀ وی اوکراینی‌ها برای فرار از جنگ در کشور شان ناامیدتر می‌شوند.

خانم باهوس علاوه کرد: "زنان جوان و نوجوانان بدون همراه به صورت اخص با خطر مواجه اند. از همه کشورها می‌خواهم تا تلاش‌های شان را برای مبارزه با قاچاق انسان افزایش دهند و از همه کشورهایی ستایش کنند که برای جلوگیری از [قاچاق انسان] تشریک مساعی می‌کنند."

او از تمویل کنندگان مالی نیز خواست تا کشورهایی مانند مالدوفا را که بیش از ۴۰۰هزار مهاجر اوکراینی را پذیرفته است، حمایت کنند تا آن کشورها بتوانند از سرحدات شان نظارت و قربانیان قاچاق انسان را حمایت کنند.

کاترینا چرپاخا، رییس سازمان جامعهٔ مدنی اوکراین موسوم به (La Strada-Ukraine) نیز از طریق ویدیو کنفرانس در شورای امنیت سازمان ملل متحد صحبت کرد.

خانم چرپاخا خطاب به اعضای شورای امنیت ملل متحد گفت: "سربازان روسی از خشونت و تجاوز جنسی منحیث تسلیحات جنگی استفاده می‌کنند."

او گفت که اداره‌اش شواهد معتبری را از نزد بیش از ۱۰ زن و دختر اوکراینی به دست آورده است که آن‌ها در مناطقی که زیر اشغال قوای روسیه بود، مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند.

این فعال جامعهٔ مدنی اوکراین گفت که زندگی این زنان و دختران چندین بار توسط گروهی از ''اشغالگران" روسی تهدید شده و در مقابل کودکان، اعضای خانواده‌های شان و سایر مردم مورد ''تجاوز جنسی'' قرار گرفتند.

خانم چرپاخا افزود که بازماندگان تجاوز جنسی به شدت آسیب دیده اند؛‌ از جان خود می‌ترسند و در وقت صحبت کردن در مورد حملات جنسی، با مشکل مواجه اند. او افزود که این قربانیان تجاوز جنسی "ابتدا نیاز به حمایت، تداوی و بهبود دارند".

از آغاز تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین که به تاریخ ۲۴ فبروری ۲۰۲۲ میلادی آغاز شد، تا حال ۴.۵ میلیون اوکراینی کشورش شان را ترک کرده اند که نزدیک به ۹۰ درصد آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. علاوه بر آن، شمار بیجاشدگان داخلی اوکراین تا حال به ۷.۱ میلیون نفر رسیده است.

در همین حال،‌ صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای اطفال (UNICEF) گفته است که بیش از هفت میلیون جوان اوکراینی و ۵.۷ میلیون کودکان به سن مکتب، از رفتن به مکاتب شان محروم شده اند. علاوه بر آن، ۱.۵ میلیون دانشجو در بخش تحصیلات عالی از ادامهٔ تحصیل باز مانده اند.

XS
SM
MD
LG