لینک های دسترسی

Breaking News

شورای امنیت ملل متحد نشستی را دربارۀ افغانستان برگزار می‌کند


هیات معاونت سازمان ملل متحد (یوناما) می‌گوید که قرار است شورای امنیت این سازمان نشستی را در مورد وضعیت افغانستان برگزار کند.

این نشست قرار است ساعت ۷:۳۰ شام روز چهارشنبه دوم مارچ (۱۱ حوت) به وقت کابل آغاز شود و رسانه‌ها می‌توانند آن را به گونۀ زنده نشر کنند.

دیبرا لاینز، نمایندۀ خاص سر منشی سازمان ملل متحد در این نشست دربارۀ وضعیت افغانستان به اعضای شورای امنیت این سازمان معلومات خواهد داد.

در جریان یک ماه گذشته این دومین نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد است که در مورد وضعیت جاری این کشور برگزار می‌شود.

ماه گذشته نیز این شورا در نشستی وضعیت افغانستان را به بررسی گرفت و اعضای آن از تشدید بحران بشری و حقوق بشر به ویژه اعمال محدویت‌ها از سوی طالبان به مردم، بازداشت‌های نظامیان پیشین و فعالان زن در این کشور ابراز نگرانی کردند.

سازمان ملل متحد و جامعه جهانی در حالی همواره از وضعیت حقوق بشری در این کشور ابراز نگرانی کردند که به تازگی حکومت طالبان تلاشی خانه‌ به خانه را در کابل و برخی از ولایات دیگر زیر نام عملیات تصفیوی آغاز کرده که این اقدام آنان، واکنش‌هایی را به دنبال داشته است.

وان برنت، سفیر اتحادیهٔ اروپا برای افغانستان در یک تویت بر تلاشی خانه‌ به خانه انتقاد کرده و از طالبان خواسته است هرچه زودتر آنرا توقف دهند.او نگاشته است: "ارعاب، تلاشی‌ خانه‌ها، بازداشت‌ها و خشونت علیه اعضای سایر گروه‌های قومی و زنان، جرم است و باید فوراً متوقف شود".

این دپلومات اروپایی خطاب به طالبان گفته است که در کنار جنگ ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، "ما از شما نیز نظارت می‌کنیم".

حکومت طالبان گفته است که هدف از این عملیات، ردیابی نیروهای امنیتی و افراد مشخص نبوده و تامین فضای امن برای باشندگان کابل است.

XS
SM
MD
LG