لینک های دسترسی

Breaking News

ملل متحد خواستار کاهش تشنج میان اسرائیل و سوریه شد


(آرشیف)
(آرشیف)

انتونیو گوتیرش، سرمنشی ملل متحد، خواهان کاهش تشنج میان سوریه و اسرائیل شده است. سخنگوی ملل متحد طی اعلامیه یی به روز شنبه گفت، آقای گوتیرش نگران است که افزایش تشنج میان اسرائیل و سوریه، بحران را در منطقه بیشتر خواهد ساخت.

سازمان ملل متحد طی اعلامیه ای بیان داشت که انتونیو گوتیرش از اسرائیل و سوریه خواسته است تا به قوانین بین المللی حرمت بگذارند و از افزایش تنش ها، به شمول حملات هوایی، جلوگیری کنند.

اسرائیل به دنبال سقوط یک طیاره اش توسط نیروهای تحت حمایت ایران در سوریه، به حملات هوایی اش در آن کشور شدت داد.

قصر سفید در واکنش به این تحول، با صدور اعلامیه یی بروز یکشنبه بر این موضوع تاکید کرد که اسرائیل یک متحد قوی ایالات متحده است و ایالات متحده از حق اسرائیل برای دفاع از خود علیه نیرو های تحت حمایت ایران و نیرو های ملشیه در جنوب سوریه دفاع میکند.

قصر سفید در این اعلامیه، ایران و متحدینش را ترغیب کرد تا اقدامات تحریک برانگیز را توقف داده و برای صلح در منطقه کار کند.

این اعلامیه قصر سفید به تعقیب حمله روز شنبه اسرائیل بر چندین هدف مربوط به ایرانی ها و سوری ها در سوریه صورت گرفت. صدراعظم اسرائیل حملات هوایی بر حریم سوریه را، دفاع از اسرائیل خواند.

بنیامین نتنیاهو گفت که با ولادیمیر پوتین نیز صحبت کرده و به او اذعان نموده که "حق و وظیفه دفاع از خود در برابر حملاتی را که از قلمرو سوریه بر ما صورت می گیرد، داریم".

آقای نتیاهو همچنان گفت که با رکس تیلرسن، وزیر خارجۀ ایالات متحده، نیز "در مورد انکشافات در منطقه" صحبت کرده است. وی اضافه نمود که اسرائیل به دفاع از خود "علیه چنین حملات" مصممانه ادامه خواهد داد.

در حمله روز شنبه یک طیارۀ جت اف شانزده اسرائیل از سوی نیرو های اردوی سوریه سقوط داده شد. وزارت دفاع اسرائیل گفت هردو پیلوت این طیاره توانستند خود را از طیاره، خارج سازند.

مطبوعات دولت سوریه بیان داشت که سوریه علیه پرخاشگری تازه اسرائیل به تعقیب تهاجم اسرائیل، پاسخ می دهد.

XS
SM
MD
LG