لینک های دسترسی

Breaking News

یوناما: غنی و عبدالله اختلافات درونی شان را زودتر حل نمایند


آقای یاماموتو می‌گوید وضعیت کنونی متزلزل سیاسی به شمول اختلافات میان دو رهبر حکومت باید حل شود.
آقای یاماموتو می‌گوید وضعیت کنونی متزلزل سیاسی به شمول اختلافات میان دو رهبر حکومت باید حل شود.

نمایندۀ ویژه سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان از رئیس جمهور و رئیس اجراییۀ حکومت وحدت ملی خواسته است تا اختلافات درونی شان را هرچه زودتر حل نمایند.

تدامیچی یاماموتو نمایندۀ ویژه سرمنشی ملل متحد برای افغانستان روز گذشته در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت حکومت افغانستان با چالش های درونی و بیرونی مواجه است.

به گفتۀ یاماموتو وضعیت سیاسی نامطلوب و تنش های موجود میان رهبران حکومت افغانستان نگران کننده است.

آقای یاماموتو گفت "وضعیت کنونی متزلزل سیاسی به شمول اختلافات میان دو رهبر حکومت، باید حل شود. یک راهی جستجو شود تا برای درازمدت ثبات در حکومت تأمین شود."

در همین حال ریاست اجراییۀ افغانستان در واکنش به اظهار نگرانی نمایندۀ ویژه سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان، تأکید کرد که رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان جز رسیدن به توافق و کار مشترک بر بنیاد توافق نامۀ سیاسی حکومت وحدت ملی هیچ راهی دیگری ندارند.

جاوید فیصل سخنگوی ریاست اجراییۀ افغانستان در صحبت با صدای امریکا گفت رهبران حکومت وحدت ملی با هم چهار دیدار داشته اند و در آینده نیز با هم جلساتی خواهند داشت.

آقای فیصل افزود از هردوجانب گروه‌های کاری مشترک ایجاد شده است تا روی موارد اختلافی کار نمایند.

سخنگوی ریاست اجراییه گفت "برای رسیدن به اهداف، مبارزه با مشکلات پیشرو و بهتر شدن وضعیت حکومت نیاز است تا دو رهبر مشترکأ کار نمایند."

ریاست جمهوری افغانستان اما در این مورد ابراز نظر نکرد.

XS
SM
MD
LG