لینک های دسترسی

Breaking News

یافته های سازمان ملل – ۲۸ غیرنظامی افغان در حملات هوایی کشته شد


ملل متحده از گروه های متخاصم در افغانستان خواسته است تا همه اقدامات لازم را برای جلوگیری از تلفات غیر نظامی روی دست بگیرند
ملل متحده از گروه های متخاصم در افغانستان خواسته است تا همه اقدامات لازم را برای جلوگیری از تلفات غیر نظامی روی دست بگیرند

در حملات جداگانه در ولایت های هرات و لوگر، به شمول زنان و اطفال، ده ها غیرنظامی افغان هلاک گردید.

بر اساس یافته های مقدماتی یوناما، در بمباردمان هوایی در این هفته بر دو منزل رهایشی در ولسوالی شیندند ولایت هرات حد اقل ۱۵ غیر نظامی کشته و چهار غیر نظامی دیگرزخمی گردید.

به تعقیب آن، به تاریخ ۳۰ ماه آگست ۲۰۱۷، حملۀ هوایی در ولسوالی پل علم ولایت لوگر صورت گرفت که در نتیجۀ آن حد اقل ۱۳ غیر نظامی کشته و ۱۲ نفر دیگر زخمی گردید.

یوناما گزارش داده است که به نظر می رسد که هدف اصلی این حملات، عناصر ضد حکومت افغانستان بود، اما آنها از منازل رهایشی سوء استفاده می کردند.

قوای ایالات متحده مستقر در افغانستان با نشر یک اعلامیه گفته است که تحقیقات را در مورد حملۀ که در ولایت لوگر صورت گرفته است، آغاز کرده است.

ماموریت ناتو در افغانستان گفته است که بمباردمان ولسوالی شیندند را نیروهای افغان انجام دادند.

هیات معاونت ملل متحد در افغانستان همچنین گفته است که در مقایسه با شش ماه اول سال ۲۰۱۶، تلفات غیر نظامیان از ناحیۀ عملیات هوایی در شش ماه اول ۲۰۱۷ میلادی، ۴۳ در صد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش یوناما، از آغاز سال ۲۰۱۷ میلادی تا حال، ۹۵ غیر نظامی در نتیجۀ عملیات هوایی در افغانستان کشته شده و ۱۳۷ غیر نظامی دیگر زخمی شده است.

هیات معاونت ملل متحد در افغانستان از مقامات خواسته است تا به اسرع وقت تحقیقات مستقل و بی طرفانه را در مورد هر دو رویداد آغاز کند.

بر اساس گزارش یوناما، از جنوری ۲۰۰۹ میلادی به این سو، بیش از ۲۶۵۰۰ غیر نظامی در افغانستان کشته و حدود ۴۹۰۰۰ غیر نظامی دیگر در منازعۀ این کشور، زخمی شده اند.

XS
SM
MD
LG