لینک های دسترسی

Breaking News

یونیسف: بیش از ۶۰۰هزار کودک در سودان با خطر سوتغذیهٔ حاد مواجه اند 


کودک پنج سالهٔ سودانی مصاب به سوتغذیه حاد
کودک پنج سالهٔ سودانی مصاب به سوتغذیه حاد

با تشدید و تداوم درگیری‌‌ها در سودان، صندوق وجهی ملل متحد برای اطفال (یونیسف) امروز ۳۰ اپریل (۱۰ ثور) هشدار داد که بیش از ۶۰۰ هزار کودک در آن کشور با خطر سوتغذیه حاد روبرو اند.

جیل لالیر، رییس ماموریت‌های یونیسف در سودان به سکای نیوز گفت: "این کودکان برای دریافت معالجه با مشکلات زیادی مواجه اند. از این رو، ما در مورد میزان سوتغذیه خیلی نگرانیم و آنعده کودکانی را حمایت می‌کنیم که مبتلا به سوتغذیه حاد اند."

این مقام ملل متحد این مطلب را بندر سودان بیان داشت، جاییکه کشتی‌ها از طریق بحیرهٔ سرخ مردم را به بیرون از این کشور درگیر جنگ انتقال می‌دهد. لالیر گفت که پیش از این بحران، ۱۵ میلیون نفر در سودان، به شمول هشت میلیون کودک، به معاونت‌های بشری نیاز داشتند.

او افزود که بمباردمان‌های هوایی، حملات بر تاسیسات، حملات بر زیربنا‌های آب و از بین رفتن واکسین‌های حیاتی، این همه سبب افزایش رقم نیازمندان در سودان شده است.

درگیری‌ها میان رهبر نظامی سودان، عبدالفتاح البرهان، و محمد حمدان داگالو، رهبر شبه نظامیان گروه واکنش حمایت سریع، که پس از ماه‌ها تنش در مورد آیندهٔ‌ سیاسی و طرح ادغام نیروهای گروه واکنش حمایت سریع به اردوی ملی این کشور،‌ به تاریخ ۱۵ اپریل آغاز شد، تا اکنون در مجموع بیش از ۵۰۰ کشته و ۴۵۰۰ زخمی بر جا گذاشته است.

بر اساس معلومات اتحادیهٔ داکتران سودان، در این درگیری‌ها ۴۱۱ غیرنظامی کشته و ۲۰۲۳ غیرنظامی دیگر زخمی شده اند.

این درگیری‌ها همچنان تاکنون سبب بیجا شدن حدود ۷۵هزار نفر شده است.

لالیر گفت که وضعیت برای کارمندان بشری فوق‌العاده خطرناک بوده و شماری از آنان در جریان درگیری‌ها کشته شده اند، با آنهم به گفتهٔ وی روند کمک‌رسانی به نیازمندان جریان دارد.

با وجود اعلام آتش‌بس، امروز در سراسر خرطوم صدای انفجار‌ها، طیاره‌های جنگی و گلوله‌باری شنیده شد.

XS
SM
MD
LG