لینک های دسترسی

Breaking News

فقر و گرسنگی کودکان در ثروتمندترین کشورهای جهان


آرشی: یونیسف می گوید که کشور های متمول جهان حتی در قسمت آموزش کودکان اقدامات لازم را انجام نمی دهند
آرشی: یونیسف می گوید که کشور های متمول جهان حتی در قسمت آموزش کودکان اقدامات لازم را انجام نمی دهند

صندوق کودکان ملل متحد یا یونیسف گزارش داده است که کودکان در ۴۱ کشور که از لحاظ مادی ثروتمندترین کشورهای جهان اند، به طور گسترده از فقر و گرسنگی رنج می برند.

بر اساس گزارش یونیسف، از هر پنج کودک در این کشورهای متمول، یک تن آنان در فقر به سر می برد و در میان هر هشت کودک، یکی آنان غذای کافی برای خوردن ندارد.

یافته های یونیسف همچنین نشان می دهد که در آمد بالا در کشور های ثروتمند، الزاماً به معنی وضعیت زندگی خوب برای کودکان آن کشور نیست و در اغلب موارد عاید بالا، فاصله میان ثروتمندان و مردم فقیر را بیشتر می کند.

خوزی کویستا، تحلیلگر پالیسی اجتماعی و اقتصادی یونیسف، می گوید که سروی که در ۴۱ کشور ثروتمند انجام شده، نشان می دهد که این کشور ها در قسمت حراست از کودکان، ناکام مانده اند.

آقای کویستا گفت "اگر قرار باشد که این کشور ها را {در قسمت حراست از کودکان} نمره بدهم، هیچ کدام آنان نمرۀ عالی را به دست نخواهد آورد".

آقای کوئستا همچنین گفته است، با وجود کاهش مرگ و میر نوزادان و وضعیت فراگیری آموزش کودکان در این کشور ها، اقدامات برای کاهش فقر کودکان، صورت نگرفته؛ نا برابری ها افزایش یافته؛ و در نهایت صحت روانی کودکان، بدتر شده است.

در میان این ۴۱ کشور ثروتمند، هفت کشور در صدر جدول یونیسف قرار دارد که وضعیت کودکان نسبتاً بهتر است که شامل ناروی، دنمارک، سویدن، فنلند، آیسلند، آلمان و سویدن می گردد. در میان این کشور ها، هفت کشور در پایین ترین سطح فهرست قرار دارند که کودکان در وضعیت بد قرار دارند که شامل چیلی، مکسیکو، ایالات متحده، بلغاریا، رومانیا، اسرائیل و ترکیه می گردد.

آقای کوئستا به صدای امریکا گفت که ایالات متحده در ردۀ ۳۷ این جدول قرار دارد و این کشور در قسمت کاهش فقر، گرسنگی، صحت، آسایش و در نهایت آموزش کودکان اقدامات لازم را انجام نمی دهد.

در گزارش یونیسف آمده است که ثروت و رشد اقتصادی به تنهایی نمی تواند در یک کشور وضعیت کودکان را بهتر کند. صندوق کودکان ملل متحد از کشور های متمول خواسته است تا رسیدگی به مشکلات کودکان را در صد پالیسی های خود قرار بدهند.

XS
SM
MD
LG