لینک های دسترسی

Breaking News

شورای امنیت ملل متحد در مورد وضعیت افغانستان بحث می‌کند


قرار است که شورای امنیت سازمان ملل متحد، گزارش این سازمان را در مورد وضعیت افغانستان استعماع و روی وضعیت کنونی افغانستان در بخش‌های مختلف، بحث کند.

دفتر هیأت معاونت سیاسی سازمان ملل متحد (یوناما) اعلام کرد که جلسۀ شورای امنیت سازمان ملل متحد، به تاریخ ۲۱ دسامبر برگزار خواهد شد و روی گزارش اخیر آنتونیو گوترش، سرمنشی سازمان ملل متحد در مورد وضعیت افغانستان، بحث خواهد کرد.

این گزارش، در مورد وضعیت سیاسی، امنیت، صلح، انکشاف اقتصادی، همکاری‌های منطقه‌یی، حقوق بشر، تطبیق پروسۀ کابل، مبارزه با مواد مخدر، کمک‌های بشری، مهاجرین و بیجاشدگان داخلی اختصاص داده شده است.

در این گزارش با اشاره به دستاوردهای افغانستان در بخش‌های مختلف گفته شده است که با وجود تحولات باید آرامش در نظر گرفته شود.

این گزارش تأکید کرده است "افغانستان همچنان با انواع چالش‌های سیاسی، امنیتی، انتخاباتی و اقتصادی مواجه است که به یک دید کلی و بالاتر از همه، به تلاش‎های شدید برای رسیدن به یک ثبات سیاسی به جای جنگ نیازمند است".

سرمنشی سازمان ملل متحد، در این گزارشش گفته است که تنها مذاکره می‌تواند صلح پایدار و ثبات را برای افغانستان و منطقه به ارمغان آورد.

به باور آقای گوترش، با توجه به محیط منطقه‌یی پیچیده، همکاری قوی میان همسایگان در ارتقای ثبات و رفاه و فراهم‌شدن زمینۀ داخلی گفتگوهای صلح در افغانستان مؤثر است.

همچنان، یوناما در اعلامیه‌ای گفته است که تدامیچی یاماموتو، نماینده خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان، به عنوان بخشی از جلسه به شورا گزارش خواهد داد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد، هر سال دربارۀ وضعیت سیاسی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و مصالحه در افغانستان بحث می‌کند و روی چگونگی مأموریت دفتر سیاسی این سازمان در افغانستان (یوناما) تصمیم می‌گیرد.

XS
SM
MD
LG