لینک های دسترسی

Breaking News

متیس و بهرامی روی اوضاع افغانستان صحبت کردند


وزارت دفاع افغانستان گفته است که جیمز متیس، وزیر دفاع ایالات متحدۀ امریکا شام چهارشنبه با طارق‌شاه بهرامی، وزیر دفاع افغانستان در مورد وضعیت امنیتی افغانستان و منطقه تیلفونی صحبت کردند.

جنرال دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان، گفت که دوجانب در صحبت‌های شان روی آمادگی نیروهای امنیتی افغان نیز گفتگو کرده اند.

در اعلامیه‌ای وزارت دفاع افغانستان آمده است که جنرال بهرامی به وزیر دفاع امریکا گفته است که نیروهای امنیتی افغان به ویژه اردوی این کشور در سال روان خورشیدی، وظایف دشوار را با "شجاعت" انجام داده و جلو رسیدن مخالفین مسلح را به اهداف ستراتیژیک گرفته اند.

جنرال بهرامی گفته است "فعلاً ابتکار عمل نظامی به دست نیروهای دفاعی و امنیتی مخصوصاً اردوی ملی می‌باشد و قطعات و جزوتام‌های اردوی ملی از حالت مدافعوی به حالت تعرضی قرار گرفته است".

جنرال بهرامی به همتای امریکایی‌اش از روند اصلاحات و محو فساد در صفوف اردوی افغانستان اطمینان داده است.

بر بنیاد اعلامیۀ وزارت دفاع افغانستان، جیمز متیس با ستایش از رهبری وزارت دفاع در امر مبارزه با فساد در این وزارت، حمایت صد در صدی سیاسی و نظامی کشورش را از افغانستان، بار دیگر متعهد شده است.

اعلامیه گفته است "ایالات متحده امریکا فشارها را بر پاکستان نگه میدارد تا تمامی پناهگاه‌های تروریستان نابود شود و منجر به صلح و ثبات در افغانستان و منطقه گردد".

همچنان آقای متیس، از اصلاحات و استخدام جوانان در اردوی ملی استقبال کرده و افزایش قطعات کماندو را در برقراری ثبات و برتری نظامی در افغانستان ارزشمند دانسته است.

وزیر دفاع ایالات متحدۀ امریکا اطمینان داده است که فرماندهی حمایت قاطع در مورد حمایت‌ هوایی از نیروهای افغان آماده همکاری است.

XS
SM
MD
LG