لینک های دسترسی

Breaking News

افراد مسلح ناشناس یک خبرنگار افغان را در کندهار کشتند


مقام‌های امنیتی کندهار، تأیید کردند که حوالی ساعت ۹:۰۰ بامداد روز چهارشنبه، افراد مسلح ناشناس با انجام حمله‌ای در ناحیه چهارم شهر کندهار، عبدالمنان ارغند، یک خبرنگار افغان را کشتند.

عبدالمنان ارغند، در نزدیکی مارکیت یارانه، واقع در ناحیه چهارم شهر کندهار هدف حمله قرار گرفته است.

عبدالخالق، برادر عبدالمنان ارغند، به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که برادرش به دلیل، زخم‌های عمیق جان داده و جسد وی به شفاخانۀ میرویس، منتقل شده است.

پولیس کندهار گفت که در مورد چگونگی رویداد، تحقیقات را آغاز کرده و پس از انجام آن، معلومات کامل را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد.

مطیع‌الله هلال، معاون سخنگوی پولیس کندهار، به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که پولیس برای شناسایی عاملان این رویداد، تحقیقات همه جانبه خواهد کرد.

عبدالمنان ارغند، به عنوان خبرنگار آزاد با رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی کار کرده بود و در حال حاضر با تلویزیون خصوصی کابل نیوز، کار می‌کرد. او همچنان، در شبکه‌های اجتماعی نیز شخص فعال بود.

هرچند هنوز کسی مسؤولیت این رویداد را به عهده نگرفته است؛ اما مقام‌های امنیتی سه ماه پیش از وجود تهدید به عبدالمنان ارغند، اطلاع داده بودند.

عبدالمنان ارغند، نخستین خبرنگاری است که در سال ۲۰۱۸ میلادی کشته می‌شود، این در حالی است که بربنیاد آمار دفتر حمایت از رسانه‌های آزاد افغانستان "نی" در سال ۲۰۱۷ میلادی، ۱۴ خبرنگار و کارمند رسانه‌‌ها در افغانستان کشته و ۲۳ تن مجروح شده بودند.

XS
SM
MD
LG