لینک های دسترسی

Breaking News

افراد مسلح کارمند ربوده ‌شدۀ پروژۀ تاپی را کشتند


مقام‌های ولایتی کندهار گفته اند که جسد ماین‌پاکی را به دست آورده اند که سه روز پیش افراد مسلح ناشناس موترسایکل‌سوار هنگام حمله بر یک تیم ماین‌پاکان و سروی‌کنندگان پروژۀ تاپی در ولسوالی میوند آن ولایت، او را در جای نامعلوم با خود برده بودند.

در آن حمله، پنج ماین‌پاک و اعضای سروی تیم کشته شدند.

داوود احمدی، سخنگوی والی کندهار، به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که جسد ماین‌پاک ربوده شده، عصر دیروز در کنار سرک ولسوالی میوند پیدا شده است.

آقای احمدی، افزود "با بسیار تأسف مأمور اختطاف‌شدۀ تیم ماین‌پاکان و سروی پروژۀ تاپی، کشته شده است و جسد وی به ولسوالی انتقال شده است. برای شناسایی عاملان این رویداد هنوز هم تحقیقات جریان دارد".

روز یکشنبه افراد مسلح ناشناس موترسایکل سوار، بر یک تیم پنجاه نفری ماین‌پاکان و سروی‌کنندگان پروژۀ تاپی در ساحه ملنگ کاریز ولسوالی میوند کندهار حمله کردند که پنج تن در جا کشته شدند و مهاجمان یک تن را با خود بردند.

لوله انتقال گاز ترکمنستان، یک‌هزار و ۸۱۴ کیلومتر طول دارد که ۸۱۶ کیلومتر آن از پنج ولایتی غربی و جنوبی افغانستان می‌گذرد.

سال گذشته سران و مقام‌های افغانستان، ترکمنستان، پاکستان و هند، کار پروژه تاپی را طی مراسمی در هرات آغاز کردند.

طالبان در آن زمان، از آغاز کار این پروژه اعلام حمایت کرده بودند.

هنوز مشخص نیست که چه کسانی بر کارمندان این پروژه حمله کرده اند و تا اکنون هیچ گروهی مسؤولیت آن را نیز به دوش نگرفته است.

XS
SM
MD
LG