لینک های دسترسی

Breaking News

اظهارات قصر سفید در مورد تصمیم اوباما مبنی بر خروج قوا از افغانستان


آرشیف: عساکر امریکایی در افغانستان که قرار است در اخیر ماه جولای خروج آنها آغاز شود.
آرشیف: عساکر امریکایی در افغانستان که قرار است در اخیر ماه جولای خروج آنها آغاز شود.

جی کارنی سخنگوی قصر سفید به روز دو شنبه گفت براک اوباما رئیس جمهور امریکا بزودی تصمیم خواهد گرفت که به چه تعداد عسکر را در ماه جولای از افغانستان خارج خواهد نمود.

رئیس جمهور اوباما و جوبایدن معاون رئیس جمهور برای دو ساعت با همکاران ارشد امنیت ملی خود ملاقات نموده و موضوع پالیسی افغانستان و پاکستان را پس از کشته شدن بن لادن رهبر القاعده مورد بحث قرار دادند.

آقای کارنی گفت موضوع اخراج عساکر مورد بحث قرار نگرفت، ولی آقای اوباما منتظر توصیه قوماندانان نظامی خود می باشد. کارنی گفت:

"وی منتطر توصیه های می باشد که از طریق رابرت گیتس دریافت خواهد نمود. من باور دارم اگر انتخاب های موجود باشد، مطمئناً آن انتخاب ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت. طوریکه این پروسه به صورت عادی عملی می گردد، این غیر عادی است که تنها یک طریقه یا انتخاب دیگر پیش رو گذاشته می شود. من انتظار ندارم، این آغاز مجدد پروسه نیست که در سال ۲۰۰۹ تکمیل گردید."

ایالات متحده امریکا یکصد هزار عسکر در افغانستان دارد که مصارف آن به ۱۱۰ ملیارد دالر در سال می رسد .

قرار است آقای اوباما به روز چهار شنبه از طریق ویدیو کنفرانس با حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان ، که به صورت روز افزون در مورد تلفات افراد ملکی توسط حملات ناتو خشمگین شده است، صحبت نماید.

آقای کرزی به تاریخ سی و یکم ماه می هشدار داد که با افزایش تلفات افراد ملکی آنها در معرض خطر این مساله قرار دارند که ممکن به صفت نیرو های اشغالگر به آنها نگریسته شود تا متحد.

XS
SM
MD
LG