لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا ۳۵۰۰ سرباز اضافی به افغانستان می‌فرستد


با اعزام سربازان جدید شمار مجموعی نظامیان امریکایی مستقر در افغانستان به ۱۴ هزار سرباز می‌رسد
با اعزام سربازان جدید شمار مجموعی نظامیان امریکایی مستقر در افغانستان به ۱۴ هزار سرباز می‌رسد

ایالات متحده ۳۵۰۰ سرباز اضافی را به افغانستان می فرستد که با این حساب، شمار مجموعی سربازان امریکایی مستقر در افغانستان، به بیش از ۱۴ هزار سرباز بالغ خواهد شد.

واشنگتن پُست به نقل از رویترز گزارش داد که جیم متیس، وزیر دفاع؛ رکس تیلرسن، وزیر خارجه و جنرال جوزف دنفورد، لوی درستیز عمومی قوای مسلح امریکا روز چهارشنبه، در مورد ستراتیژی جدید اداره آقای ترمپ با کانگرس ایالات متحده صحبت کردند.

مقامات وزارت دفاع ایالات متحده گفتند که پنتاگون تا زمان اعلام رسمی شمار سربازان اضافی به افغانستان توسط جیم متیس، وزیر دفاع این کشور، ابراز نظری نخواهند کرد.

این درحالیست که آقای متیس، بدون اینکه شمار سربازان اضافی را مشخص سازد، هفتۀ گذشته گفت که دستور اعزام سربازان اضافی را "امضا" کرده است.

ملاقات روز چهارشنبه در عقب در های بسته صورت گرفته و قانون گذاران امریکایی پس از ختم جلسه در مورد اعزام شمار سرباز اضافی به افغانستان، ابراز نظری نکردند.

انتظار می رود سربازان اضافی نیرو های نظامی افغان را در مبارزه علیه طالبان، القاعده و گروه داعش تقویت بخشند.

اما، وزیر دفاع ایالات متحده گفته بود که بیشتر قوای امریکایی که قرار است به افغانستان اعزام شوند، مشاورین نظامی خواهد بود.

آقای متیس تاکید کرده است که هدف اعزام قوای بیشتر امریکایی به افغانستان این است تا مبارزۀ نیرو های افغان در برابر گروه های متخاصم، موثر تر گردد.

واشنگتن پُست به نقل از منابع نظامی امریکایی گزارش می دهد که بر اساس برنامۀ رئیس جمهور ایالات متحده در ارتباط به جنگ افغانستان، نیرو های امریکایی اجازه خواهند داشت در مقایسه به گذشته، سریعتر طالبان را هدف قرار دهند، حتی اگر از جانب طالبان تهدیدی هم متوجه نیرو های افغان نباشد، بازهم اجازه خواهند داشت که بر این جنگجویان حمله کنند.

پیش از این فکر می شد که ۸۴۰۰ سرباز امریکایی در افغانستان مستقر است؛ اما، هفتۀ گذشته پنتاگون اعلام کرد که شمار دقیق سربازان امریکایی در آن کشور به ۱۱ هزار نفر می رسد.

به گفتۀ مقامات نظامی در پنتاگون، ارقام ارائه شده تازه، شامل نیرو های خفیه و واحد های موقتی می باشد.

XS
SM
MD
LG