لینک های دسترسی

Breaking News

مقامات امریکایی: علاقمندی ترمپ به خصوصی سازی جنگ افغانستان بیشتر شده


اریک پرنس، رئیس پیشین شرکت بلک واتر
اریک پرنس، رئیس پیشین شرکت بلک واتر

برخی از مقامات پیشین و کنونی حکومت ایالات متحده می گویند که علاقمندی رئیس جمهور ترمپ برای واگذاری جنگ افغانستان به شرکت های خصوصی افزایش یافته است.

طوری به نظر می رسد که دونالدترمپ از راهکار تیم امنیت ملی اش در بارۀ افغانستان، خورسند نیست.

موضوع واگذاری جنگ افغانستان به شرکت های خصوصی، پس از آن اوج گرفت که اریک پرنس، موسس شرکت بلک واتر، در این باره با مقامات امریکایی ملاقات کرد و آن موضوع را با مطبوعات شریک ساخت.

آقای پرنس که به کشتار غیرنظامیان در عراق و سایر جرایم متهم است، از هواخواهان سرسخت رئیس جمهور ترمپ بوده و خواهرش وزیر معارف امریکا است.

اریک پرنس در قصر سفید از نفوذ برخوردار است. او دوست استفن بنن، مشاور پیشین امنیت ملی رئیس جمهور امریکا است و خواهرش، بتسی دیووس، وزیر معارف ادارۀ رئیس جمهور ترمپ است.

آقای پرنس می گوید که رئیس جمهور ترمپ در بارۀ جنگ افغانستان رضایت ندارد و به همین دلیل به گفتۀ وی "رئیس جمهور ترمپ به وزارت دفاع تمام اختیارات را داد اما تاهنوز بی نتیجه بوده است."

براساس برنامۀ بنیانگذار بلک واتر، نیرو های نظامی امریکا افغانستان را ترک کرده و قرادادی های خصوصی به عوض شان گماشته می شوند و تحت رهبری یک مقام ویژه فعالیت خواهند کرد و آن مقام مستقیماً به رئیس جمهور گزارش خواهد داد.

در بارۀ خصوصی سازی جنگ افغانستان، قبلاً یکی از مقامات ارشد افغان که نخواست نامش ذکر شود، به صدای امریکا گفته بود که پیشنهاد آقای پرنس مشکل قانونی دارد و سوالاتی را درمورد موافقت نامه امنیتی میان دو کشور برانگیخته است.

اریک پرینس می گوید که تاهنوز در بارۀ برنامه اش با رئیس جمهور مستقیماً صحبت نکرده است اما برنامه دارد از طریق مطبوعات، رئیس جمهور ترمپ را مجبور سازد این برنامه را بپذیرد.

اما اعضای شورای امنیت ملی امریکا می گویند که رئیس جمهور ترمپ هنوز به استراتیژی جنگ خود در افغانستان پابند است و در بارۀ برنامۀ اریک پرینس هیچ غور نشده است.

XS
SM
MD
LG