لینک های دسترسی

Breaking News

با ستراتیژی ترمپ در افغانستان، حملات هوایی افزایش یافته


افغانستان در ماه گذشته شاهد بیشترین حملات هوایی امریکایی بر مواضع جنگجویان ضد دولت بوده است.
افغانستان در ماه گذشته شاهد بیشترین حملات هوایی امریکایی بر مواضع جنگجویان ضد دولت بوده است.

نیرو های نظامی امریکا در افغانستان می گویند که در ماه گذشته میلادی، در حملات هوایی بر مواضع جنگجویان طالبان و داعش، ۷۵۱ بم را پرتاب کرده اند که بیشترین بمباران هوایی در هفت سال گذشته به حساب می آید.

فرماندهی مرکزی نیرو های هوایی امریکا می گوید که بمباران هوایی بر مواضع جنگجویان طالبان و داعش، بر اساس ستراتیژی جدید رئیس جمهور دونالد ترمپ انجام شده است.

دونالدترمپ، محدودیت های نظامی را در جنگ افغانستان برطرف کرده و به نیرو های امریکایی این صلاحیت را داده است تا برای شکست دادن دشمن، اقدامات ضروری را انجام دهند.

در این گزارش گفته نشده است که این بمباران هوایی در کدام مناطق افغانستان صورت گرفته و در آن چه تعداد افراد کشته یا مجروح شده اند.

دفتر معاونت سازمان ملل متحد برای افغانستان یا یوناما، در گزارشی اذعان می دارد که از اول جنوری تا ۳۰م ماه جون سال روان، در درگیری های موجود در سرتاسر افغانستان ۱۶۶۲ غیرنظامی کشته شده است.

ایالات متحده امریکا از شانزده سال به اینسو در جنگ افغانستان دخیل است. نظامیان امریکایی در ماه اگست ۲۰۱۰، به هدف شکست دادن جنگجویان طالبان، ۱۰۴۳ عملیات هوایی را انجام دادند اما، پس از آن کاهش قابل توجهی در حملات هوایی رونما گردید.

بر اساس رقم نشر شده از جانب نیرو های نظامی امریکایی، شمار بمباران هوایی ماه گذشته در افغانستان، از ۲۰۱۲ به اینسو، در مقایسه به هر ماه، بیشتر بوده است.

تلفات غیرنظامیان

یوناما گزارش می دهد که از اول ماه جنوری تا ۳۰ جون، در نتیجۀ ۴۸ عملیات هوایی، رقم تلفات به ۲۳۲ نفر رسیده که در آن (۹۵ کشته و ۱۳۷مجروح) شامل می باشد. این رقم ۴۳ درصد افزایش را در مقایسه با شش ماه ۲۰۱۶، نشان می دهد.

در شش ماه ۲۰۱۶، رقم تلفات غیر نظامیان ناشی از حملات هوایی به ۱۶۲ تن می رسید که در آن (۵۷ کشته و ۱۰۵مجروح) شامل بود.

رقم تلفات غیرنظامیان ناشی از حملات هوایی، در کل چهار درصد را تشکیل می دهد که بیشترین آن در فراه، هلمند، کندز، ننگرهار و ارزگان ثبت شده است.

در گزارش شش ماهۀ دفتر معاونت ملل متحد اذعان یافته که در حملات هوایی، تلفات "زنان و کودکان" افزایش قابل ملاحظۀ داشته است.

یوناما حاکیست که در نتیجۀ حملات هوایی، ۴۸ کودک کشته و ۶۰ تن دیگر مجروح شده که سه مرتبه بیشتر از مرگ و میر کودکان ناشی از حملات هوایی در شش ماه ۲۰۱۶، می باشد.

رقم تلفات زنان در نتیجۀ حملات هوایی در شش ماه ۲۰۱۷ به ۵۵ تن می رسد که در آن (۱۵ کشته و ۴۰ مجروح) شامل می باشد. این رقم در سال ۲۰۱۶ به ۳۷ تن می رسید که در آن ۴ کشته و ۳۳ مجروح شامل بود.

دفتر معاونت ملل متحد در امور افغانستان حاکیست که نیرو های هوایی افغان، ۱۹ حملۀ هوایی را در شش ماه ۲۰۱۷ انجام داده اند که در نتیجۀ آن ۲۹ فرد ملکی کشته و ۸۵ تن دیگر مجروح شده است.

رقم حملات هوایی نیرو های بین المللی در شش ماه سال روان در افغانستان به ۲۱ حمله می رسد که رقم تلفات آن به ۳۳ تن می رسد که شامل (۱۲ کشته و ۲۱ مجروح) می باشد.

این درحالیست که نیرو های امریکایی، چند ماه قبل، به هدف از بین بردن پناهگاه و مواضع جنگجویان داعش در ولایت ننگرهار، بزرگترین بم غیر اتمی را که به "مادر بم ها" مسمی است، استفاده کرد.

XS
SM
MD
LG