لینک های دسترسی

Breaking News

محکمه امریکا: فرمان ترمپ به مثابه تبعیض علیه مسلمانان است


محکمه استیناف فرمان اجرایی دوم آقای ترمپ را "گرگ در لباس میش" خوانده است.
محکمه استیناف فرمان اجرایی دوم آقای ترمپ را "گرگ در لباس میش" خوانده است.

یک محکمه استیناف حکومت فدرال در ایالات متحده علیه اعاده فرمان اجرایی رئیس جمهور دونالد ترمپ مبنی بر وضع ممنوعیت بر ورود شهروندان شش کشور عمدتاً مسلمان نشین، حکم صادر کرد.

محکمه استیناف حوزه چهارم در شهر ریچماند، مرکز ایالت ویرجنیا روز پنجشنبه گفت که این فرمان رئیس جمهور ترمپ به مثابه وضع ممنوعیت بر ورود مسلمانان به ایالات متحده می باشد.

در حکم ۲۰۵ صفحه ای این محکمه آمده است که این فرمان رئیس جمهور ایالات متحده چیزی بیشتر از "تبعیض نفرت انگیز علیه مسلمانان" نیست.

اکثریت سیزده قاضی این محکمه استیناف، تویت ها و مصاحبه های تلویزیونی آقای ترمپ و همچنین بیانیه های را که در ویب سایت مبارزات انتخاباتی او نشر شده بود، به حیث اسناد و شواهد در حکم شان درج کردند که به گفته آنان نشاندهنده قصد آقای ترمپ مبنی بر وضع ممنوعیت بر ورود مسلمانان به امریکا است.

محکمه استیناف در حکم خود همچنین گفته است که عملی شدن این فرمان آقای ترمپ می تواند قانون اساسی ایالات متحده را نقض کند.

وکیل حکومت ایالات متحده در دفاع از فرمان اجرایی آقای ترمپ در محکمه استیناف استدلال کرده بود که این فرمان هیچ ربطی به کدام دین و یا مذهب ندارد.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده نخست در ماه جنوری امسال بر ورود شهروندان عراق، سوریه، ایران، لیبیا، سومالیا، سودان و یمن به ایالات متحده ممنوعت وضع کرد. اما این فرمان توسط یک محکمه ایالات متحده لغو گردید.

آقای ترمپ سپس در ماه مارچ فرمان اجرایی جدیدی را که نسخه بازنگری شده فرمان اجرایی نخست تلقی می گردد، صادر کرد و در این فرمان صرف نام عراق از فهرست کشور ها حذف شد.

ولی آن بار نیز یک قاضی محکمه حکومت فدرال در ایالت مریلیند جلو عملی شدن فرمان دوم آقای ترمپ را گرفت.

اکنون حکومت آقای ترمپ اگر بخواهد وضع ممنوعیت بر ورود شهروندان شش کشور عمدتاً مسلمان نشین به ایالات متحده اجرایی شود، باید این دوسیه را برای فیصله نهایی به ستره محکمه امریکا بسپارد.

در حکم محکمه استیناف آمده است که حکومت ایالات متحده ۹۰ روز فرصت دارد تا این دوسیه را برای فیصله نهایی به سترده محکمه آن کشور ارسال کند.

XS
SM
MD
LG