لینک های دسترسی

Breaking News

حمله برای تصرف آخرین موضع داعش در سوریه آغاز شد


پس از آغاز حملۀ قوای دموکراتیک سوریه بر آخرین مواضع تندروان گروه دولت اسلامی یا داعش در ساحۀ باغوز سوریه، رویارویی و نبرد شدید از محل گزارش شده است.

قوای دموکراتیک سوریه متشکل از جنگجویان کرد سوریه است که از حمایت ایالات متحدۀ امریکا برخوردار اند.

مصطفی بالی، یکی از سخنگویان قوای دموکراتیک سوریه روز یک شنبه در تویتر نوشت که تهاجم برای پاکساززی آخرین بقایای خلافت خود خواندۀ گروه دهشت افگن داعش ساعت ۶:۰۰ شام به وقت محل آغاز شده است.

پیشتر از آن، آقای بالی تویت کرده بود که مهلت برای جنگجویان داعش که باید خود را تسلیم کنند به پایان رسید. او در این تویت نوشته بود "قوای دموکراتیک سوریه اکنون برای آغاز حمله و تصرف آنچه در دست داعش باقیمانده است، آماده است".

با آنکه جنگجویان داعش تنها در ساحۀ حدود یک و نیم کیلومتر مربع در شهر باغور تجمع کرده اند، مقام‌های کرد سوریه و ایالات متحده، هر دو، نبرد دشواری را پیش بینی می کنند، زیرا به باور آنان جنگجویان داعش دردتونل‌ها، مغاره ها و جرها پنهان شده و ضد حمله را انجام خواهند داد.

افزون بر این، مشخص نیست که چه تعداد جنگجویان داعش در این ساحه باقیمانده و تا کدام حد از آخرین وجب خلافت خودخواندۀ خویش دفاع خواهند کرد.

مقام‌های قوای دموکراتیک سوریه در اواخر فبروری تخمین زده بودند که نشاید بیش از ۱۰۰۰ جنگجوی داعش در این ساحه باقیمانده باشد که به گفتۀ آنان حدود ۳۰۰ جنگجوی باقیمانده از سرسخت‌ترین و سرسپرده‌ترین جنگجویان آن گروه خواهند بود.

اما در جریان آتش بس کوتاه هفتۀ گذشته، بیش از ۲۰هزار غیرنظامی و جنگجوی داعش از این ساحه بیرون شده و خود را تسلیم کردند. اکنون مقام‌های کرد سوری می‌گویند که ممکن هزاران جنگجوی داعش در این ساحه آماده برای جنگ باشند.

XS
SM
MD
LG