لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما: امریکا و بریتانیا با تهدید دهشت افگنی مواجه اند


صدراعظم بریتانیا و بارک اوباما در قصرسفید
صدراعظم بریتانیا و بارک اوباما در قصرسفید

ایالات متحده و بریتانیا می گویند که در کنار هم، برای جلوگیری از حملات تندروان اسلامگرا کار کرده و علیه افراطگرایی خشونت آمیز مبارزه خواهند کرد.

رئیس جمهور امریکا پس از ملاقات با دیفید کامرون، صدراعظم بریتانیا در قصرسفید گفت که ایالات متحده، در رابطه به عدالت کشانیدن عاملین حملات پاریس، با فرانسه کمک خواهند کرد.

آقای اوباما می گوید که امروز "قاطعانه، نه تنها در کنار فرانسه و متحدین ما، که در پهلوی تمام شرکای ما که با این معضل دست و گریبان اند، ایستاده ایم."

رئیس جمهور امریکا گفت که امریکا و بریتانیا "هر دو از جانب افرادیکه می خواهند به ما ضرر برسانند، در عرصۀ امنیت داخلی با تهدید مواجه اند."

آقای اوباما افزود "افراطی های اسلامگرا که به دنبال حمله بر غرب اند، یک مفکورۀ زهرآگین و متعصبِ را دنبال می کنند."

رئیس جمهور اوباما بر مبارزه علیه دهشت افگنی تاکید کرده گفت "از ارزش های نمایندگی می کنیم که اکثریت قریب به اتفاق مسلمانان به آن باور دارند: تحمل و تلاش برای آبادی، نه ویرانی. پس این (دهشت افگنی) مشکلی است که سبب ایجاد اندوه، فاجعه و ویرانی می گردد. اما ما در نهایت آنرا شکست خواهیم داد."

درخواست بریتانیا از امریکا

کامرون با یک درخواست به واشتنگن آمده است و آن تقاضای کمک از اوباما برای ترغیب شرکت های فناوری امریکایی به خاطر افزایش دسترسی کشور ها به ارتباطات تبدیل شده به رمز می باشد که ممکن دهشت افگنان از آن برای طرح ریزی حملات استفاده کنند.

این پیشنهاد صدراعظم بریتانیا، نگرانی های را در مورد اقدامات امنیتی دامن زده است که سبب نقض حریم خصوصی افراد می گردد.

این در حالیست که ایدوارد اسنودن، قراردادی پیشین اداره امنیت ملی امریکا در سال ۲۰۱۳ برنامه های آن اداره مبنی بر جاسوسی بر شهروندان امریکا و سایر کشور ها را فاش ساخت که سبب واکنش های تند رهبران شماری از کشور ها گردید.

اما دیوید کامرون، صدراعظم بریتانیا گفت که اقدامات ادارات استخباراتی در چارچوب قانون اجرا خواهد شد.

آقای کامرون گفت"با توسعۀ فناوری و پیشرفت جهان، باید تلاش کنیم تا جلو ایجاد پناهگاه های امن برای تامین ارتباط بین دهشت افگنان را بگیریم."

اوباما و کامرون در حالی در قصر سفید با هم دیدار کردند که نمایندگان کشور های شان دور جدید مذاکرات روی برنامه هسته ای ایران را آغاز نمودند.

رئیس جمهور امریکا و صدراعظم بریتانیا همچنین از کانگرس ایالات متحده خواستند با توجه به مذاکرات جاری در مورد برنامه هسته ای ایران، از وضع تحریم های جدید اقتصادی علیه ایران خودداری کند.

رهبران امریکا و بریتانیا تاکید کردند که وضع تحریم های جدید می تواند نتایج تلاش های دیپلوماتیک برای محدود ساختن برنامه هسته ای ایران را معکوس سازد.

مذاکره کننده گان، اول مارچ ۲۰۱۵ را به عنوان ضرب الاجل برای رسیدن به چارچوب توافقنامۀ هسته یی ایران تعیین کرده اند.

XS
SM
MD
LG