لینک های دسترسی

Breaking News

کیری: 'کاهش بودجه، ایالات متحده را آسیب میرساند'


جان کیری وزیر خارجۀ ایالات متحده
جان کیری وزیر خارجۀ ایالات متحده

جان کیری وزیر خارجۀ ایالات متحده هشدار میدهد که کاهش خودی بودجه که قرار است به تاریخ اول ماه مارچ عملی شود، پالیسی خارجی ایالات متحده را آسیب خواهد رسانید.

کیری گفت که پالیسی خارجی ایالات متحده باعث پیشرفت ها در ثبات جهانی شده و یک نوع سرمایه گذاری برای یک امریکای قوی و یک جهان آزاد است. کیری میگوید که تصامیم پالیسی خارجی ، زندگی روزمرۀ امریکایی ها را متأثر میسازد.

اگر پیش از اول ماه مارچ رئیس جمهور و کانگرس به توافق نرسند، کاهش بودجه به گونۀ خودی قابل تطبیق میگردد. جان بینر رئیس مجلس نمایندگان میگوید که رئیس جمهور میتواند از این کاهش جلوگیری کند.

وزیر خارجه ایالات متحده می افزاید سرمایه گذاری نسبتاً کوچک درمش خارجی، ثبات جهانی را پیشرفت می دهد و به شرکت های ایالات متحده کمک می کند تا با شرکت ها در خارج رقابت کند. او علاوه کرد: " همکاری خارجی یک بخشش نیست. این یک کار از روی خیرات نیست. این سرمایه گذاری، درامریکای قوی و در جهان آزاد است."

کیری در اولین سخنرانی اش به حیث وزیرخارجه به محصلین پوهنتون ویرجینیا گفت که ترک مساعی جهانی بهای گزافی خواهد داشت زیرا سایرین خلاء باقی مانده را به سرعت پر خواهند کرد. کیری افزود:" اکنون بعضی ها ممکن بگویند: اکنون، نه! نه وقتی ما مشکل بودجه مان را داریم. این کار بسیار گران است. اما دوستانم ، به من باور داشته باشید که این آزمون ها با گذشت زمان آسان تر نمی شود. در آینده جای مکث نیست. ما نمی توانیم انتخاب کنیم که چه زمانی باید توقف کنیم و مسوولیت مان را از سر بگیریم، یا به عبارت ساده، منتظر سالهای آینده باشیم. گفتن این آسانتر است."

روت وگوود، استاد در پوهنتون جانس هاپکینز می گوید که کاهش خودی مصارف آغاز ناشیانه یی برای دور دوم ریاست جمهوری اوباما خواهد بود.

XS
SM
MD
LG