لینک های دسترسی

Breaking News

قوماندان آیساف: گزارش تلفات اجرستان مبالغه آمیز است


جنرال جان کمبل، قوماندان نیرو های آیساف در افغانستان
جنرال جان کمبل، قوماندان نیرو های آیساف در افغانستان

قوماندان نیروهای آیساف و امریکایی در افغانستان بازتاب اظهارات مقامات محلی غزنی در مورد تلفات جنگ در ولسوالی اجرستان را توسط رسانه های افغانستان "مبالغه آمیز" توصیف کرد.

جنرال جان کمبل گفت که نظر به گزارش های که او در دست دارد، تا اکنون "شش نظامی و حدود ۱۲ غیر نظامی در رویارویی طالبان با نیروهای ویژۀ افغان و امریکایی در اجرستان کشته شده است."

آقای کمبل، روز پنجشنبه گفت که گزارش های رسانه ها "در مورد احتمال سر بریدن افراد، به آتش کشیدن ۲۵۰ خانه و کشته شدن ۱۵۰ نفر در ولسوالی اجرستان غزنی مطلقاً نادرست است."

این جنرال امریکایی می گوید که همراه با همکاران افغان خود "یکجا تلاش داریم این پیام را به مردم برسانیم. هیچ منطقۀ وجود ندارد که نیروهای افغان توانایی حفاظت و نگهداری آن را نداشته باشد."

قوماندان نیروهای های آیساف که از کابل از طریق تماس ویدیویی با خبرنگاران در مقر وزارت دفاع ایالات متحده صحبت می کرد گفت که طالبان توانایی تصرف (دوامدار) مناطق را در افغانستان نداشته و "هرگونه تصرف یک منطقه توسط آنان موقتی می باشد."

تشدید درگیری در هلمند

جنرال کمبل تایید کرد که طی چند روز گذشته جنگ در ولسوالی سنگین هلمند تشدید یافته، اما از دست آورد های قابل ملاحظۀ نیرو های افغان در آن درگیری ها هم یاددهانی کرد.

آقای کمبل افزود که از رسانه های محلی به خاطر گزارش دهی دست آورد های نیروهای افغان دعوت کرد، اما خبرنگاران حاضر به سفر به سنگین نشدند.

قوماندان نیروهای آیساف همچنین گفت که هرچند روحیه گروه طالبان ضعیف بوده و توان رویارویی با نیروهای افغان را در میدان جنگ ندارد اما آن گروه به گفتۀ این جنرال امریکایی "در جنگ تبلیغاتی دست بالا دارد."

به گفته جنرال کمبل "تصویر واقعی از دست آورد های نیروهای امنیتی افغان در میدان جنگ به اذهان عامه نمی رسد."

قوماندان نیروهای آیساف همچنین افزایش نسبی تلفات نیروهای امنیتی افغان را تایید کرد.

به گفتۀ این جنرال امریکایی "شمار تلفات نیروهای امنیتی افغان بلند رفته است، اما توقع این افزایش می رفت چون نیروهای افغان اکنون رهبری عملیات های نظامی را به عهده دارند."

به گفته جنرال کمبل، اردوی ملی افغانستان "محترم ترین نیروی امنیتی نزد شهروندان آن کشور است."

این جنرال امریکایی همچنین گفت که پس از آغاز به کار حکومت جدید و امضای توافقنامه امنیتی بین کابل و واشنگتن، روحیه شهروندان افغانستان قویتر شده است.

قوماندان نیروهای آیساف روی کار آمدن حکومت جدید را در افغانستان، فرصت جدیدی در راستای ادامه ساختن یک "افغانستان بهتر" عنوان کرد.

XS
SM
MD
LG