لینک های دسترسی

Breaking News

رخنه کردن چین بر سیستم دفاعی امریکا صدمه وار نبود


واشنگتن می گوید که رخنه (هک) کردن پیشرفته ترین سیستم های تسلحیاتی امریکا توسط چین توانایی های دفاعی ایالات متحده را صدمه نرسانده است.

حملات سایبری اخیر چین به سیستم دفاعی امریکا تنش های جدیدی میان دو قدرت جهانی پدید آورده، با آنهم ایالات متحده خواهان همکاریهای نزدیکتر نظامی با چین می باشد.

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که هکر های چینای توانسته اند به سیستم های دفاعی میزایل، طیاره و کشتی های جنگی ایالات متحده رخنه کنند.

حال پرسش اینست که واشنگتن به آنچه تحلیلگران حملۀ سایبری یا انترنتی چین می خوانند، چه واکنش نشان خواهد داد.

رئیس جمهور اوباما در اوایل سال روان گفت "ما میدانیم که کشورها و شرکت های خارجی در پی دسترسی به اسرار شرکت های ما می باشند. حالا دشمنان ما در پی دستیابی به توانایی آسیب رساندن به شبکات برق ما، نهاد های مالی ما و سیستم های کنترول ترافیک هوایی ما اند."

برهۀ حساس در روابط

در عین حال، تام دنیلون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز سه شنبه هنگام دیدار با جنرال فان چانگ لانگ در بیجنگ گفت دو طرف باید فعالیتهای نظامی غیر سنتی خود را - از جمله پاسداری از صلح، مبارزه با دزدی دریایی و فعالیتهای امدادگرانه - افزایش دهند.

آقای دانیلون روز دوشنبه با شی جینپینگ، رئیس جمهور چین دیدار کرد. آقای شی در این دیدار گفت روابط بیجنگ با واشنگتن در برهۀ حساسی است.

سفر دو روزه آقای دانیلون به چین به منظور مهیا کردن زمینه دیدار رئیس جمهور باراک اوباما با رئیس جمهور چین انجام شده است. این دیدار قرار است هفته آینده در کالیفورنیا برگزار شود.

رخنه کردن به حیث پالیسی حکومتی

جیسن هیلی، پژوهشگر امور مصئونیت سیستم های انترنتی در نهاد پژوهشی اتلانتیک در واشنگتن می گوید "ما می دانیم که چینیایی ها برنامه های خریداری تسلیحات دفاعی خود را ظرف چند سال اخیر به طور قابل ملاحضۀ گسترش داده اند. اینکار با رفتار نظامی چینیایی ها در سایر ساحات بطور کامل همخوانی دارد."

مقامات امریکایی همواره موضوع حمله انترنتی را در ملاقات با مقامات چینی در میان گذاشته اند. اما حالا حکومت ایالات متحده درین مورد بطور علنی شکایت اش را مطرح می کند.

وزارت دفاع ایالات متحده می گوید که تهدید های جاسوسی و حمله انترنتی را بسیار جدی می گیرد و اقداماتی را جهت تقویت توانایی های مقابله با آن رویدست گرفته است.

قرار است چک هیگل، وزیر دفاع ایالات متحده هنگام حضور در یک نشست دفاعی کشور های آسیایی طی چند روز آینده در سنگاپور، این موضوع را با مقامات دفاعی چین در میان بگذارد.
XS
SM
MD
LG