لینک های دسترسی

Breaking News

کشته شدن ۱۶۰۰ غیرنظامی در حملات ائتلاف علیه داعش در سوریه


دود ناشی از حملات هوایی ائتلاف بر شهر رقۀ سوریه
دود ناشی از حملات هوایی ائتلاف بر شهر رقۀ سوریه

ائتلاف به رهبری ایالات متحده در جریان ماه ها بمباران هوایی برای آزاد سازی شهر رقه از کنترول گروه داعش، بیش از ۱۶۰۰ غیر نظامی را کشته اند.

سازمان عفو بین المللی و گروه ناظر حقوق بشری سوری مستقر در لندن با بیان این مطلب می گویند که این رقم صدها تن بیشتر از آنچه است که ائتلاف به رهبری امریکا در چهار سال جنگ علیه گروه داعش ادعا کرده است.

عفو بین الملل و گروه ناظر سوری می گویند که این رقم پس از "جامع ترین تحقیقات در مورد تلفات غیرنظامیان در یک جنگ عصری" به دست آمده است.

ائتلاف به رهبری امریکا، ماه گذشته گفت که ۱۲۵۷ غیر نظامی در جریان حملات هوایی علیه گروه داعش در چهار سال اخیر جنگ در سوریه و عراق کشته شده است.

اما ائتلاف علیه گروه داعش این را هم تاکید کرده که به "هدفگیری های دقیق و فرآیند حملات خود ادامه می دهند تا تاثیرات عملیات نظامی بر افراد ملکی و زیربنا ها به حد اقل برسد."

شهر رقه، مرکز خلافت خود خواندۀ گروه داعش در سوریه بود که در اکتوبر ۲۰۱۷، جنگجویان سوری با حمایت ایالات متحده، آن را پس از چهارماه جنگ آزاد ساختند.

سازمان ملل متحد تخمین می کند که بیش از ۱۰ هزار ساختمان یا هشتاد درصد شهر رقه در جریان جنگ و حملات هوایی تخریب شده است.

دو نهاد مدافع حقوق بشری، با نشر یک اعلامه یی مشترک از نیروهای ائتلاف خواسته اند تا به "انکار در مورد میزان تکان دهندۀ تلفات غیرنظامیان و تخریبات ناشی از حملات آن ائتلاف بر شهر رقه، پایان دهند."

در اعلامیه یی سازمان عفو بین الملل آمده است که "ردیاب های حملات هوایی" نشان داده که بیش از ۱۱ هزار ساختمان در شهر رقه هدف قرار گرفته و تخریب شده است.

در اعلامیه این هم آمده است که در این تحقیقات بیش از سه هزار فعال دیجیتالی در ۱۲۴ کشور جهان سهم گرفته اند که در کل دو میلیون تصویر ستلایت را تجزیه و تحلیل کرده اند.

ائتلاف به رهبری ایالات متحده در جنگ علیه داعش در عراق و سوریه تا هنوز در رابطه به این گزارش سازمان عفو بین الملل و گروه ناظر حقوق بشری سوری مستقر در لندن، ابراز نظری نکرده است.

XS
SM
MD
LG