لینک های دسترسی

Breaking News

دموکرات افغان تبار نتوانست برندۀ انتخابات مقدماتی میان حزبی امریکا شود


داکتر نادیه هاشمی یک داکتر اطفال در ایالت مریلند است.
داکتر نادیه هاشمی یک داکتر اطفال در ایالت مریلند است.

نادیه هاشمی، نامزد در انتخابات مقدماتی میان حزبی دموکرات ها برای راهیابی به کانگرس ایالات متحده، روز سه شنبه نتوانست برنده شود.

خانم هاشمی، که خود داکتر طب است، نخستین امریکایی افغان می باشد که در انتخابات مقدماتی میان حزبی برای حضور در کانگرس امریکا شرکت کرده بود.

نادیه هاشمی کاندید ناحیۀ ششم ایالات مریلند، در آخر روز با کسب ۱۰.۴درصد آرا (۵۸۶۶ رای)، جایگاه سوم را در میان هشت کاندید دموکرات کسب کرد. ناگفته نماند که هنوز شمارش آرا تکمیل نشده و رقم آرا قابل تغیر می باشد.

ایالات متحده در شهر های مختلف، روز سه شنبه (۲۶ جون) شاهد برگزاری رقابت های مقدماتی انتخاباتی میان حزبی دموکرات ها و جمهوریخواهان برای انتخابات ماه نومبر به کانگرس و مجلس سنای ایالات متحده بود.

در ناحیۀ ششم ایالت مریلند که برخی قریه های شهر واشنگتن دی سی و مناطق سرحدی ایالت مریلند با پنسلوانیا را در بر می گیرد، هشت دموکرات و چهار جمهوریخواه کاندید دورۀ مقدماتی میان حزبی بودند.

برندۀ هر ناحیه پس از رقابت میان حزبی با سایر کاندید های نواحی ایالت مریلند، برای کسب یک کرسی مجلس نمایندگان با نامزد حزب جمهوریخواه در ماه نومبر به رقابت می پردازند.

دیوید ترون، کاندید دیگر دموکرات توانست با کسب بیش از ۴۰ درصد آرا برندۀ انتخابات میان حزبی ناحیۀ ششم ایالت مریلند شود.

امو هووبر، کاندید جمهوریخواه از ناحیۀ ششم مریلند برندۀ انتخابات میان حزبی گردید.

داکتر نادیه هاشمی در کنار طبابت، داستان نویس، مدافع حقوق زنان و مادر چهار فرزند است از حامیان برنامۀ مراقبت های صحی بود و تعهد کرده بود که برای "حفظ فرصت های امریکایی ها و اولویت دادن به مساوات مبارزه خواهد کرد."

مت رامنی، نامزد و رقیب بارک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱٢ از حزب جمهوریخواه، نیز در انتخابات میان حزبی روز سه شنبۀ ایالت یوتا، برای رسیدن به مجلس سنای امریکا برنده شد.

انتظار می رود که انتخابات میان دوره یی ایالات متحده که در آن برای تمامی ۴٣٥ کرسی مجلس نمایندگان و ٣۴ کرسی مجلس سنای کانگرس رقابت صورت می گیرد، در ماۀ نومبر سال روان میلادی برگزار گردد.

XS
SM
MD
LG