لینک های دسترسی

Breaking News

مسدود شدن احتمالی ادارات حکومت فدرال امریکا


حکومت ایالات متحده امریکا به روز یکشنبه پس از آن به مسدود نمودن ادارات حکومتی بخاطر کمبود بودجه نزدیک شده است که مجلس نماینده گان تقاضای به تعویق انداختن تطبیق برنامه صحی رئیس جمهور اوباما را برای یک سال در بدل تمویل ماموریت های دیگر حکومت نمود.

مجلس نماینده گان کانگرس امریکا نیمه شب یک شنبه تصمیی را با رای گیری اتخاذ کرد که به اساس آن تا پانزدهم ماه دسمبر بودجه ادارات حکومتی تصویب گردید، ولی در عین زمان مجلس نماینده گان هدایت داد تا تطبیق برنامه صحی رئیس جمهور اوباما به تعویق افتد و پرداخت مالیه بر بعضی سامان آلات طبی از بین برود.

ستنی هویر سناتور دموکرات از ایالت مریلند گفت" فقط چند ساعت باقی مانده تا مانع مسدود شدن ادارات حکومت شویم. مسدود نمودن ادارات یک تاکتیک و استراتیژی نیست، ناکامی این کشور را نشان می دهد. بگذارید کشوری نباشیم که نماینده گان ان با هم یکجا روی اساسی ترین کار های حکومت فعالیت کرده نمی توانند."

دانا روهربکر سناتور جمهوریخواه دموکرات ها را مسوول مسدود شدن احتمالی حکومت می داند. آقای روهربکر گفت " بیائید تطبیق برنامه صحی رئیس جمهور اوباما را برای یک سال به تعویق اندازیم. این رای در اینمورد است، آیا شما قبول می کنید؟ اگر ادارات حکومت مسدود شود بخاطری است که شما با پیشنهاد جمهوریخواهان موافقه نکردید."

احتمال مسدودی حکومت فدرال
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:48 0:00
رئیس جمهور اوباما به روز شنبه گفت جمهوریخواهان اقتصاد را با خطر مواجه می سازند. آقای اوباما گفت" در چند روز آینده جمهوریخواهان باید تصمیم بگیرند که با مجلس سنا یکجا شده و ادارات حکومت را باز نگهدارند و یا با مسدود نمودن آن بحرانی را ایجاد کنند که مردم را بدلیل هدف عقیده یی انها متضرر خواهد ساخت."

به روز یک شنبه مجلس نماینده گان و سنای پارلمان جلسه نمی کنند. اما انتظار می رود که مجلس سنا درعصر دوشنبه تدویر جلسه دهد.

مجلس نماینده گان همچنان سند جداگانه را امضا کرد که به اساس این سند در صورتیکه ادارات حکومت مسدود شود معاشات عساکر و بعضی قراردادی های نظامی و ملکی پرداخته شود.

وزیر دفاع امریکا
وزیر دفاع امریکا
در همین حال چک هیگل، وزیر دفاع امریکا، اعضای کانگرس را در مورد عواقب این حرکت و انشعابی که از ای درک صورت خواهد گرفت هشدار داد و گفت اگر این مقابله و اختلافات در کانگرس ادامه پیدا کند، حکومت امریکا فلج میشود. در صورت مسدودی ادارات حکومت تنها در وزارت دفاع امریکا هشتصد هزار نفر موقتا بیکار خواهد شد.

در نهایت اگر مجالس سنا و نماینده گان پارلمان به زودی در قسمت بودجه به یک توافق نرسند، نه تنها صدها هزار کارمند حکومت موقتا بیکار میشوند بسیاری از برنامه های حکومت نیز متوقف خواهد گردید.
  • 16x9 Image

    نجیبه خلیل

    نجیبه خلیل از سال 2004 تا کنون منحیث گوینده و خبرنگار صدای امریکا اجرای وظیفه میکند. خلیل، لیسانس خود را در رشته ژورنالیزم و سپس فوق لیسانس خود را در رشته رادیو و تلویزیون از یونیورستی ویلیم پترسن در ایالت نیوجرسی بدست اورد. وی همچنان یک دیپلوم در رشته کمپیوتر پروگرامنگ را نیز از کالج برگن کمیونتی ایالت نیوجرسی اخذ نموده است.

XS
SM
MD
LG