لینک های دسترسی

Breaking News

جنرال متیس با غنی و عبدالله در مورد پروسه صلح صحبت کرد


وزیر دفاع ایالات متحده صبح امروز به کابل رسید.
وزیر دفاع ایالات متحده صبح امروز به کابل رسید.

جنرال جیم متیس، وزیر دفاع ایالات متحده و جنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد ارتش این کشور در رأس یک هیأت بلند پایۀ امریکایی صبح امروز جمعه (۱۶ سنبله) در یک سفر از قبل اعلام ناشده وارد کابل، پایتخت افغانستان شدند و با رهبران حکومت وحدت ملی دیدار کردند.

ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید که وزیر دفاع و لوی درستیز ایالات متحده پیش از چاشت امروز با محمد اشرف غنی، رئیس جمهور و عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه این کشور در ارگ دیدار کردند.

دفتر مطبوعات ریاست جمهوری در توییتر ارگ نوشته است که دو طرف روی پروسه صلح، تأثیرات مثبت استراتیژی ایالات متحده در قبال جنوب آسیا، اصلاحات در تشکیلات اداری نیروهای افغان، انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری افغانستان، مبارزه با تروریزم و روابط افغانستان با پاکستان صبحت کردند.

خبرنگار سرویس جهانی صدای امریکا که این هیأت امریکایی را همراهی می‌کند، گفته است که رئیس جمهور غنی در این دیدار به وزیر دفاع ایالات متحده گفته که جستجوی راهکارها برای جلوگیری از حملات داخلی از اولویت‌های کاری حکومت وحدت ملی است.

پیش از این، محمد هارون چخانسوری، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان با تائید سفر این دو مقام امریکایی به افغانستان گفته بود که آنان با محمد اشرف غنی، رئیس جمهور این کشور دیدار خواهند کرد.

خبرنگار سرویس جهانی صدای امریکا، صبح امروز از سفر آنان به افغانستان خبر داده بود.

وزیر دفاع و لوی درستیز ایالات متحده در حالی به افغانستان سفر کرده اند که پیش از این گزارش‌های مبنی بر بازنگری پالیسی ایالات متحده در قبال افغانستان به نشر رسیده بود.

این چهارمین سفر جیم متیس به افغانستان به عنوان وزیر دفاع ایالات متحده است.

قرار است که آقای متیس و جنرال دانفورد با جنرال سکاد میلر، فرمانده نیروهای ناتو و امریکایی در افغانستان نیز روی اوضاع افغانستان ملاقات کنند.

XS
SM
MD
LG