لینک های دسترسی

Breaking News

بلینکن: در حدود ۲۶۶ میلیون دالر به افغانستان کمک می‌کنیم


وزارت خارجهٔ ایالات متحده می‌گوید که به عنوان بخشی از تعهد ما به مردم افغانستان ، این کشور حدود ۲۶۶ میلیون دالر با افغانستان کمک خواهد کرد.

انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ ایالات متحده امروز جمعه چهارم جون (۱۴ جوزا) گفت این کمک مردم ایالات متحده شرکای بشردوستانهٔ بین المللی ما را کمک خواهد کرد تا از حدود ۱۸ میلیون شهروند نیازمند افغانستان و به ویژه ازبیش از ۴.۸ میلیون بی‌جا شده‌ٔ داخلی حمایت کنند.

این کمک‌ها شامل ۱۵۷.۵ میلیون دالر از طرف ادارۀ ایالات متحده برای انکشاف بین‌المللی (USAID) و ۱۰۹ میلیون دالر از اداره مهاجرین و پناهندگان وزارت خارجهٔ امریکا می‌باشد. این کمک‌ها بر علاوهٔ معاونت حدود ۳۰۰ میلیون دالری است که وزیر خارجهٔ امریکا آنرا در ماه اپریل اعلام کرده بود.

آقای بلینکن در یک تویت نوشته است: " برای سالهای متمادی، ایالات متحده حمایت از بازگشت کنندگان، پناهندگان و بی‌جا شدگان افغان را در اولویت خود قرار داده است. ۲۶۶میلیون دالر کمک بشردوستانه جدید ایالات متحده آخرین نمونه بارز تعهد عمیق ما به آینده‌ای صلح آمیز و پایدار برای افغانستان و مردم آن است. "

تنها در سال جاری حدود ۱۱۵ هزار نفر در اثر درگیری‌ها در داخل افغانستان بی‌جا شده و حدود ۵۰۰ هزار دوباره به افغانستان عودت کرده اند که همه آنان به مساعدت نیاز دارند.

آقای بلینکن افزود که این کمک‌ها شرکای ما را در فراهم کردن سرپناه، فرصت های معیشتی، مراقبت های بهداشتی ضروری، کمک‌های اضطراری غذایی، آب، خدمات بهداشتی و نیازمندی‌های ناشی از همه گیری کووید۱۹، کمک خواهد کرد.

او گفت که اهداف دیگر این کمک‌ها رفع نیازمندی های آسیب‌پذیرترین افراد از جمله زنان و دخترانی است که در نتیجهٔ همه گیری و چندین دهه درگیری با خطرات خاصی از جمله خشونت مبتنی بر جنسیت مواجه استند.

در بیانیه وزیر خارجهٔ امریکا آمده است: "ما از مشارکت سایر اهدا کنندگان در قبال این پاسخ بین المللی استقبال می کنیم و از دیگران نیز می‌خواهیم که سخاوتمندانه از نیازهای فوری بشردوستانه افغانستان حمایت کنند. "

او یک‌بار دیگر از رهبران دولت افغانستان و گروه طالبان خواست که تلاش‌هایشان را در جهت دستیابی به یک توافق سیاسی و آتش بس دایمی تسریع کنند و به درگیری‌های چهل ساله پایان دهند تا پناهندگان و بی‌جاشدگان بتوانند به خانه‌هایشان برگردند.

XS
SM
MD
LG