لینک های دسترسی

Breaking News

یک هکر روسی پس از استراد از امریکا در مسکو بازداشت شد


عکس آرشیف
عکس آرشیف

خبرگزاری تاس روسیه به نقل از وزارت داخله این کشور گزارش می‌دهد که یک هکر روسی که در ماه جون ۲۰۲۰ به اتهام جنایات سایبری به نه سال زندان در ایالات متحده محکوم شده بود روز سه شنبه ۲۸ سپتمبر (ششم میزان) در میدان هوایی مسکو بازداشت شد.

وزارت عدلیه ایالات متحده گفته بود که الکسی بورگوف به اتهام پیشبرد دو وب‌سایت که پرداخت‌های تقلبی کارت‌های بانکی را تسهیل می‌کرد، هک کردن کمپیوتر‌ها و سایر جرایم زندانی شده است.

بورکوف در ماه دسمبر ۲۰۱۵ در اسراییل دستگیر شد و در ماه نومبر ۲۰۱۹ به امریکا تحویل داده شد. در ماه جنوری ۲۰۲۰، او به اتهامات مختلف از جمله تقلب، سرقت هویت، هک کمپوترها و پولشویی اعتراف کرد.

سفارت امریکا در مسکو تاکنون درباره اخراج بورکوف اظهار نظر نکرده است. بازگردادن چنین زندانیان بسیار نادر است، زیرا روسیه و ایالات متحده معاهده استرداد ندارند.

خانواده بورکوف امیدوار بودند که او در نتیجهٔ مبادله احتمالی با یک زن امریکایی – اسراییلی که در ماه اکتوبر ۲۰۱۹ به جرم مرتبط با مخدرات در روسیه زندانی شده بود، آزاد شود.

خبرگزاری تاس به نقل از ایرینا وولک، سخنگوی وزارت داخله روسیه گزارش داده است که بورکوف در میدان هوایی شیریمیتیوا در مسکو بازداشت شد.

سخنگوی وزارت داخله روسیه گفته است که بورکوف به گونهٔ غیابی در روسیه متهم شده بود و روسیه از پولیس بین المللی (انترپول) خواستار بازداشت او شده بود.

XS
SM
MD
LG