لینک های دسترسی

Breaking News

حدود دو میلیون دالر، ارزش اوسط پُست سفارت امریکا


رئیس جمهور ایالات متحده پست سفارت خانه های مهم را برای بعضی از فعال ترین اعانه دهندگان ستاد انتخاباتی اش داده است. این اعانه دهندگان به شکل اوسط هر کدام در جریان مبارزات انتخاباتی سال 2012 برای رئیس جمهور 1.8 میلیون دالر جمع آوری کرده بودند.

این مطلب را نخستین بار روزنامۀ گاردین افشأ ساخت. ماتیو بارزون، مسئول جمع آوری اعانه به ستاد باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده آخرین اعانه دهندۀ عمده بود که به حیث سفیر در بریتانیا نامزد شد.

بارزون در انتخابات دور دوم ریاست جمهوری باراک اوباما 700 میلیون دالر کمک نقدی جمع آوری کرد. از مجموع این کمک ها 2.3 میلیون دالر پول شخصی بارزون بود.

کارمندان سابقه دار وزارت خارجه ایالات متحده به طور فزاینده ای از مقدار کمک های نقدی توسط حامیان سیاسی رئیس جمهور که بعدا به پست های ارشد خارج کشور منصوب می شوند اظهار نگرانی دارند.

به نقل از روزنامه گاردین توماس پیکرینگ، که رئیس کمیسیون تحقیقات حملات مرگبار بر سفارت امریکا در لیبیا می باشد و نماینده ایالات متحده در ملل متحد بود ادعا کرده است که انتصاب اعانه دهندگان برجسته برای ستاد انتخاباتی به مثابۀ فروش چوکی نماینده گی امریکا می باشد.

او گفته است که هر کسی می خواهد به جای برود که آنجا زندگی خوشایند باشد و در نظر بعضی ها زندگی در سفارت خانه های کشورهای اروپای غربی پسند است.

سوزان جانسن، رئیس یک نهاد حامی دپلومات های سابقه دارمی گوید که اعطای سفارت به افرادی که پول برای انتخابات جمع آوری کرده اند افزایش یافته و این به طور خاص برای ما نگران کننده است.

سفرای ناکارا یا شایسته

یک گزارش مفتش عمومی وزارت خارجه ایالات متحده درخصوص بحران در سفارت امریکا دربهاماس دریافته است است که نیکول آوانت مسئول بخش مالی ستاد اوباما برای یک دوره طولانی با رهبری ناکارا و سوء مدیریت کار کرده است که این امر باعث بروز مشکلات درسراسر سفارت شد.

ویلیام وایلم، سفیر سابقه دار ایالات متحده می گوید تجربه وی ثابت کرده اکثر این سفرا شایسته بوده اند.

وایلم گفت "این سفرای سیاسی تحت پشتیبانی اعضای گسترده ای اند که به طور عمده دپلومات های سابقه دار در روابط خارج کشور اند. آنها به شدت در کارشان لایق اند."

به گزارش گاردین، نه پست دپلوماتیک در اروپا، کشورهای جزایر کارائیب یا آسیا به اعانه دهنده گان عمده طی هفته های اخیر داده شده است. قرار است به زودی سه پست دیگر در کشورهای فرانسه، سوییس و مجارستان اختصاص یابد.

میزان مبلغ جمع آوری شده توسط انتصاب شده ها برای نماینده گی خارج کشور افزایش یافته است. مبلغی که ده اعانه دهنده به ستاد انتخاباتی سال 2013 کمک جمع آوری کردند کم از کم 5 میلیون دلار بوده است که درمقایسه با انتخابات 2009 که 3.3 میلیون دلار بود، افزایش را نشان می دهد.

اما ویلیام وایلم، سفیر سابقه دار ایالات متحده می گوید همه این سفرا اعانه دهندگان بزرگی نیستند. بعضی شان به خاطر شایستگی شان در یک حوزه دیگر انتخاب شده اند.

گاردین از قول یک دپلومات بریتانیایی که نامش افشا نشده درمورد انتصاب بارزون نوشته است. او گفته است که اهمیت موضوع این است که سفیر به قصر سفید نزدیک است و معمولا اعانه دهنده ارشد نزدیک است."

گاردین به استناد بیانیه قصر سفید درخصوص انتصاب بارزون نوشته است همه سفرا صرف نظر از سابقه کارشان در ستاد انتخاباتی با کفایت اند.

ویلیام مایلم می گوید انتصاب سفرای امریکا بیشتر به اساس زند و بندهای سیاسی می باشد تا شایستگی. بنابراین برای وی جای شگفت نیست که اعانه دهندگان بیشتر در پست های سفارت در مقایسه به گذشته منصوب شوند.
  • 16x9 Image

    محمد احمدی - واشنگتن

    محمد احمدی از سال ۲۰۰۷ به کار در رادیو صدای امریکا در واشنگتن آغاز کرد. او از سال ۲۰۰۱ کار خبرنگاری را به حیث گزارشگر آزاد رادیو صدای امریکا آغاز کرد و در ایران و شهرهای مختلف افغانستان گزارشگر بود. محمد احمدی یک سال گزارشگر تلویزیون آشنا صدای امریکا در کابل نیز بود.

XS
SM
MD
LG