لینک های دسترسی

Breaking News

اسراییل در واکنش به رای ممتنع امریکا به قطعنامۀ آتش‌بس غزه، سفرهیات‌اش را به واشنگتن فسخ کرد 


پس از آن که ایالات متحده به قطعنامهٔ شورای امنیت ملل متحد در مورد آتش‌بس غزه رای ممتنع داد، اسراییل سفر هیات‌اش را به واشنگتن فسخ کرد.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی قصر سفید، در واکنش به این اقدام حکومت اسراییل گفت که فسخ سفر هیات اسراییلی سبب "ناامیدی" واشنگتن شده است.

قصر سفید گفت که قرار بود، هیات اسراییلی در مورد تهاجم احتمالی بر جنوب غزه با مقامات امریکایی در واشنگتن بحث و گفتگو کند.

کربی به خبرنگاران گفت: "ما از این که آنان به واشنگتن نخواهند آمد تا در مورد بدیل های ممکن به وارد شدن به رفح گفتگوهای مفصل داشته باشیم، بسیار ناامید شده ایم."

بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسراییل، گفته است که قطعنامهٔ جدید شورای ملل متحد که امروز تصویب شد، جنگ اسراییل در مقابل حماس را آسیب رسانیده است.

اما کربی تاکید کرد که خودداری ایالات متحده از رای دادن در مورد این قطعنامه، به مفهوم تغییر سیاست واشنگتن نیست. ایالات متحده از آغاز جنگ میان حماس و اسراییل، سرسختانه از تل ابیب حمایت کرده است.

جان کربی اضافه کرد که ایالات متحده به دلیلی از رای‌ دادن به این قطعنامه پرهیز کرد که در آن عملکرد گروه حماس تقبیح نشده بود.

مرگبارترین جنگ در نوار غزه به تاریخ هفتم اکتوبر ۲۰۲۳ پس از آن آغاز شد که گروه حماس بر اسراییل حمله کرد و به گفتۀ مقام‌های اسراییلی، جنگجویان این گروه نزدیک به ۱۱۶۰ نفر را که اکثر شان غیرنظامیان بودند، کشتند و بیش از ۲۴۰ نفر دیگر را گروگان گرفتند که هم اکنون نیز ۱۲۹ گروگان در اسارت حماس به سر می‌برد و بر اساس گزارش‌ها، ۳۳ گروگان در جریان جنگ غزه کشته شده اند.

اسراییل در واکنش به آن حمله نیز غزه را آماج حملات قرار داده که در نتیجهٔ‌ این حملات، بخش اعظم نوار غزه به مخروبه مبدل شده است. به گفتهٔ وزارت صحت غزه، در اثر حملات اسراییل بیش از ۳۲۳۰۰ نفر کشته شده اند که بیشتر شان زنان و کودکان می‌باشند.

ایالات متحده از رهگذر نظامی و دپلوماتیک از اسراییل پشتیبانی کرده، اما از چگونگی رسیدگی نتنیاهو به جنگ غزه و تلفات غیرنظامیان، اظهار نارضایتی کرده است.

گروه

XS
SM
MD
LG