لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا: نامزدان انتخابات از توسل به خشونت جلوگیری کنند


کنینگهم: امریکا در انتخابات افغانستان بی طرف خواهد ماند
کنینگهم: امریکا در انتخابات افغانستان بی طرف خواهد ماند
ایالات متحده خواهان حل مشکل انتخابات افغانستان از مجرای قانونی شده و از نامزدان این انتخابات خواسته است تا از توسل به خشونت جلوگیری کنند.

قصر سفید می گوید که قانون اساسی و قانون انتخابات افغانستان میکانزم های مشخصی را ایجاد کرده تا شکایت ها و ادعا های معتبر تقلب و نارسایی کارمندان انتخاباتی با دقت و بی طرفی کامل بررسی شود.

جاش ارنست، سخنگوی قصر سفید روز دوشنبه گفت که رسیدگی به تخطی ها و ادعا های تقلب باید به صورت غیر جانبدارانه صورت گیرد.

آقای ارنست گفت "از مقامهای کمیسیون انتخاباتی می خواهیم تا تمام ادعاهای تقلب را با دقت و بی طرفی بررسی کنند."

سخنگوی قصر سفید گفت و شنود بین نامزدان و کمیسیون انتخاباتی را حیاتی خوانده و اذعان داشت که ایالات متحده "خواهان ازسرگیری فوری" آن می باشد.

آقای ارنست گفت که روند دموکراتیک مشکلات خود را دارد، اما به گفتۀ وی اگر نگرانی های انتخاباتی از مجرای قانونی و مشخص انتخاباتی بررسی و حل شود، افغانستان در موقف خوبی قرار خواهد گرفت.

فرصت برای تعین سرنوشت

از سوی هم جیمز کنینگهم، سفیر ایالات متحده در کابل گفت که این انتخابات فرصت خوبی برای افغانها است تا سرنوشت خود و آیندۀ کشور شانرا تعین کنند.

با اشاره به فراز و نشیب های انتخاباتی افغانستان آقای کنیگهم گفت "همۀ سیستم های سیاسی ناقص اند. اما هیچ کسی نباید چیزی را که افغانها در یک مدت کوتاه به دست آورده اند دست کم بگیرد. این اصل بر اهمیت دو انتخابات گذشته نیزصادق است."

از سوی هم قصر سفید خواهان آغاز فوری گفت و شنود های سازنده بین نامزدان و نهاد های انتخاباتی افغانستان شده تا راه حل به مشکلات ناشی از ادعاهای تقلب گسترده پیدا شود.

سفیر ایالات متحده، که به مناسبت فرا رسیدن روز استقلال ایالات متحده در سفارت امریکا در کابل صحبت می کرد، پافشاری نمود که واشنگتن در انتخابات افغانستان بی طرف خواهد ماند.

ایالات متحده، اتحادیۀ اروپایی و سایر نهاد های بین المللی از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تمجید کرده و گفته اند که با درنظرداشت قوانین و ادارات برگزار کنندۀ انتخابات، به ادعا های تقلب و نارسایی ها رسیدگی صورت گیرد.
XS
SM
MD
LG