لینک های دسترسی

Breaking News

گروه های تندرو پلان حمله بالای زنان را دارند – سفارت امریکا در کابل


سفارت امریكا در افغانستان هشدار داده است كه گروه های تندرو در حال برنامه ریزی حملات علیه "اهداف مختلف" به ویژه زنان استند.

در هشدار که ناوقت روز پنجشنبه ۱۷ سپتمبر (۲۷ سنبله) در ویب سایت سفارت امریکا در کابل به نشر رسید گفته شده است که سازمان های تندرو به طرح حملات علیه اهداف مختلف در افغانستان،کارمندان زن ملکی و دولتی به شمول معلمین، فعالین، کارمندان دفاتر و مامورین دولت، ادامه می‌دهند.

با وجود آنهم سفارت ایالات متحده واضح نکرده است که کدام گروه‌ها در پی راه اندازی حملات اند. این نیز مشخص نشده است که آیا این هشدار تنها متوجه به شهروندان امریکا است یا شهروند افغان نیز در آن شامل اند.

این در حالی است که نمایندگان جمهوری اسلامی افغا نستان و گروه طالبان برای اولین بار در مذاکرات مستقیم کنار هم نشسته اند تا دهه های جنگ بی وقفه را پایان بخشند.

گروه طالبان روز جمعه ۱۸ سپتمبر (۲۸ سنبله ) به خبرگزاری اسوشیتد پرس گفته است که آنان کدام پلانی برای انجام چنین حملات ندارند.

پیش از این زلمی خلیلزاد، نمایندهٔ ویژه ایالات متحده در امور مصالحهٔ افغانستان در صفحۀ تویترش نگاشته بود که با نزدیک‌شدن گفتگوهای صلح، تخریبکاران تلاش می‌کنند که این روند را اخلال کنند.

XS
SM
MD
LG