لینک های دسترسی

Breaking News

حکومت امریکا به طور موقت مسدود شد


آخرین تلاش سناتورهای ایالات متحده برای رسیدن به یک توافق و در نهایت تصویب لایحه بودجه با شکست مواجه شد واز صبح روز شنبه حکومت امریکا تا اطلاع ثانوی مسدود شد.

براساس دستورالعمل ها،‌ تنها کارمندان ضروری دولت فدرال که شامل ماموران امنیتی، نظامی، صحی و برخی قراردادی ها می شود، می توانند به وظایف شان حاضر شوند. این وضعیت تا زمانی ادامه خواهد داشت تا اینکه کنگره به طور موقت یا کامل بودجه را تصویب کند و پس از تصویب، همه کارمندان حکومت امریکا به وظایف شان بر می گردند.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، که قرار بود در تفریگاه خود واقع در ایالت فلوریدا با نزدیکانش یکسالگی ریاست جمهوری خود را جشن بگیرد، اعلام کرد که به آن ایالت نمی رود و در عوض در قصر سفید باقی خواهد ماند تا به مسدود شدن حکومت فدرال رسیدگی کند.

آقای ترمپ در واکنش به مسدود دولت گفت "این چیزی است که دموکرات ها" به دنبال آن بوده اند.

در مقابل دموکرات ها با رد این ادعا می گویند این رئیس جمهور ترمپ و هم حزبی های جمهوری خواه او بودند که تلاشی برای حل بودجه نکردند. تی چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات سنا، نیز گفته است که رئیس جمهور ترمپ خودش گفته بود که از مسدود شدن دولت فدرال اسقبال می کند.

ماجرای اختلاف چیست؟

سنا از صبح جمعه بحث در مورد مصوبه مجلس نمایندگان را برای تامین مخارج حکومت تا شانزدهم فبروری آغاز کرد، اما دموکرات ها می گویند تا طرحی برای نگهداری برنامۀ داکا یا "تاخیر اقدام در برابر کودکان پناهجو که توسط والدین شان به شکل غیر قانونی وارد امریکا شده اند" در لایحه بودجه گنجانیده نشود، با آن یا تمدید موقت بودجه مخالفت می کنند.

سال مالی در ایالات متحده از ابتدای ماه اکتوبر است، اما در سه ماه گذشته، جمهوری خواهان با تصویب بودجه های موقت، از مسدود شدن حکومت جلوگیری کردند و حال دموکرات ها می گویند اگر به خواست های آنها توجه نشود، حاضر نمی شوند که حتی به طور موقت بودجه دولت را تصویب کنند.

دو حزب و رئیس جمهور ترمپ هر کدام بر روی موقفگیری های متفاوت تاکید دارند. جمهوری خواهان می گویند باید منابع مالی ایجاد دیوار بین امریکا و مکسیکو در بودجه در نظر گرفته شود. در مقابل دموکرات ها می گویند باید تکلیف ۸۰۰ هزار فرزند مهاجران غیرقانونی مشخص شود.

در سال ٢٠١٢ بر اساس فرمان اجرایی بارک اوباما، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده، پناهجویان غیرقانونی مقیم ایالات متحده را که در کودکی توسط والدین شان به امریکا آورده شده بودند، از اخراج اجباری معاف کرد و حتا در صورتی که واجد شرایط باشند، می توانندجواز کار دریافت کنند.

در آخرین تلاش ها در کنگره ایالات متحده برای جلوگیری از تعطیلی دولت فدرال، مجلس نمایندگان ایالات متحده پنجشنبه شب طرح تامین یک ماهه بودجه دولت را تصویب کرد و این مصوبه برای اجرا باید به تایید سنا می رسید، اما سناتورهای دموکرات در نهایت به آن رای ندادند.

در تعطیلی حکومت امریکا چه اتفاقی می افتد؟

چون هر دو شاخه کنگره یعنی مجلس نمایندگان و سنا لایحه بودجه را تصویب نکردند، دولت فدرال تعطیل می شود.

در چنین شرایطی تنها "کارمندان اضطراری" دولت و همچنین بخش های نظامیبه کار خود ادامه می دهند.

معلومات بیشتر در مورد مسدود شدن موقت ادارات حکومت ایالات متحده را در این ویدیو مشاهده کنید:

مسدود شدن حکومت در امریکا
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:46 0:00

XS
SM
MD
LG