لینک های دسترسی

Breaking News

انسداد قسمی حکومت فدرال امریکا وارد دومین هفته شد


تعطیلی بخشی از حکومت فدرال یا مرکزی ایالات متحده ممکن برای این هفته و یا بیشتر از آن ادامه داشته باشد. زیرا بحث و گفتگو میان قصر سفید و قانونگذاران امریکایی روی بودجه سال۲۰۱۹ هنوز هم با بن بست مواجه است.

شهر واشنگتن دی سی در حالی شب سال نو میلادی را تجلیل می کند که بخشی از حکومت فدرال ایالات متحده در تعطیلی است و هیچ نشانۀ پیشرفت در مذاکرات برای بازگشایی آن دیده نمی شود.

مک مولوانی، رئیس اداره مدیریت و بودجه ایالات متحده می گوید "خلاص. بحث ها نتیجه نداد. این تعطیلی برای یک مدت ادامه خواهد داشت."

با آغاز دور جدید تقنینی کانگرس به روز پنجشنبه که در آن حزب دموکرات کنترول مجلس نمایندگان را بدست خواهد داشت، انتظار اینست تا بن بست بوجود آمده روی بودجه که منجر به تعطیلی بخشی از حکومت فدرال شده است.

جو نگوس، عضو منتخب دموکرات مجلس نمایندگان کانگرس گفت "ما نه تنها قاعده را که باعث بازگشایی حکومت شود تصویب خواهیم کرد، بلکه این اطمینان را نیز حاصل خواهیم کرد که حکومت مسؤلیت داشته باشد."

قانونگذاران دموکرات می خواهند تا برای سال ٢٠١٩، یک بودجه را تصویب کنند که در آن پول برای ساخت دیوار سرحدی با مکسیکو شامل نبود، بلکه تنها به مصارف افزایش تدابیر امنیتی سرحدات تخصیص داشته باشد. ولی، رئیس جمهور ترمپ هشدار داده است که اگر قانونگذاران پول ساخت دیوار را تامین نکنند، حکومت مجبور خواهد بود تا سرحد با مکسیکو را کاملاً ببندد. اما به نظر میرسد که دموکرات ها سرسختانه از موضع خود دفاع میکنند.

حکیم جیفریز، قانونگذار دموکرات ایالات متحده امریکا، گفت "این همان رئیس جمهوریست که مکرراً به مردم امریکا وعده داده که مکسیکو پول ساخت دیوار را پرداخت خواهد کرد. حال او میخواهد که برای تمویل این برنامه که هیچ مؤثریت نیز ندارد، پنج میلیارد دالر از پول مالیه دهندگان امریکایی اختصاص داده شود."

در حالیکه جدال بین قصرسفید و کانگرس ادامه دارد، مرگ یک کودک مهاجر دیگر از گواتیمالا، توجه را به اداره گمرکات و مصؤنیت سرحدات ایالات متحده جلب کرده است. این کودک گواتیمالایی، یکی از هزاران کودکان بود که در بازداشت بسر میبرند.

رئیس جمهور ترمپ، دموکرات ها را در مرگ این کودک ملامت میکند و گفته است که اگر یک دیوار وجود میداشت، پناهجویان بدون اسناد حتی برای سفر پر از خطر به امریکا تلاش هم نمی ورزیدند. اما دموکرات ها میگویند که بسیاری از این پناهجویان بدلیل خشونت و فقر در کشورهایشان، خانه های خود را ترک میکنند و می افزایند که دلایل موجه برای پناهجویی دارند

.

XS
SM
MD
LG