لینک های دسترسی

Breaking News

ملانیا ترمپ بدون چادر در عربستان سعودی


رئیس جمهور ترمپ در سال ۲۰۱۵ زمانیکه میشل اوباما، بانوی اول سابق امریکا، بدون چادر به عربستان رفت، از وی انتقاد کرد
رئیس جمهور ترمپ در سال ۲۰۱۵ زمانیکه میشل اوباما، بانوی اول سابق امریکا، بدون چادر به عربستان رفت، از وی انتقاد کرد

حضور ملانیا ترمپ، بانوی اول امریکا، بدون چادر در عربستان سعودی بازتاب هایی در رسانه ها و فضای مجازی داشته است.

به گزارش صدای امریکا، بانوی اول ایالات متحده در حالی رئیس جمهور ترمپ را در اولین سفر بین المللی اش همراهی می کند که بدون سر کردن چادر به ریاض وارد شد.

این درحالی است که اغلب زنان عربستان سعودی با حجاب کامل از سرتاپا و روپوش در انظار عمومی ظاهر می شوند و مطابق عرف، میهمانان زن خارجی با چادر بر سر در مراسم مختلف شرکت می کنند.

البته موارد استثنایی هم بوده است-- از جمله در سال ۲۰۱۵ میشل اوباما، بانوی اول سابق امریکا بدون حجاب در عربستان حاضر شد که همان زمان، آقای ترمپ در صفحۀ تویتر خود به اینکار او اعتراض کرد و آن را «"بی احترامی به میزبان" نامید.

آقای ترامپ نوشته بود "خیلی ها از اینکه خانم اوباما از پوشیدن چادر سرباز زده، استقبال کرده اند، اما این توهین است و به اندازی کافی دشمن داریم."

از آن زمان برخی زنان مشهور در سفر به عربستان از پوشش چادر استفاده نکرده اند. در سال جاری آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و ترزا می، صدرعظم بریتانیا، هم در سفر به عربستان از استفاده از حجاب و یا چادر سر باز زدند.

سفر به عربستان، اولین مرحله از سفر خارجی رئیس جمهور ترمپ بوده و او در ادامه از کشورهای اسرائیل، واتیکان در ایتالیا و بروکسل، بلجیم بازدید خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG