لینک های دسترسی

Breaking News

تدابیر شدید امنیتی در نمایندگی‌های دپلوماتیک ایالات متحده در خارج


ایالات متحده امریکا بعد از حادثه کشته شدن سفیر و سه دپلومات این کشور در حمله به نمایندگی دپلوماتیک ایالات متحده در لیبیا بیرق امریکا را در داخل و خارج برای پنج روز به حالت نیمه برافراشته قرار داده است.

براک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده امروز در قصر سفید گفت که ایالات متحده امریکا حمله تکان دهنده و خشم آور بر نمایندگی های دپلوماتیک امریکا در لیبیا را به شدیدترین الفاظ محکوم کرده است. او گفت که ایالات متحده با حکومت لیبیا برای تامین امنیت دپلومات های خویش کار می کند.

رئیس جمهور ایالات متحده هچنین به اداره خویش هدایت داده است که امنیت را در پستهای دپلوماتیکی امریکا درسراسر جهان بیشتر کنند و اشتباهی را مرتکب نشوند.

براک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده امروز در قصر سفید گفت که ایالات متحده حمله تکان دهنده و خشم آور بر نمایندگی های دپلوماتیک امریکا در لیبیا را به شدیدترین الفاظ محکوم کرده است. او گفت که ایالات متحده با حکومت لیبیا برای تامین امنیت دپلومات های خویش کار می کند.

رئیس جمهور ایالات متحده هچنین به اداره خویش هدایت داده است که امنیت را در پست های دپلوماتیکی امریکا درسراسر جهان بیشتر کنند و اشتباهی را مرتکب نشوند.

آقای اوباما گفت: "ازآنجاییکه ایالات متحده به همه ادیان احترام می گذارد ما همه مساعی را که دین و مذهب دیگران را نفی می کند مردود می دانیم. اما مطلقا این نوع خشونت بی معنی هیچ توجیه پذیر نیست، به هیچ وجه. جهان باید برای رد این اقدام وحشیانه متحد باشند."
براک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده
براک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده
آقای اوباما بر روابط مهم بین ایالات متحده ولیبیا تاکید کرد.

براک اوباما گفت: "این حمله پیوند بین ایالات متحده و لیبیا را از هم نخواهد گسیخت. مامورین امنیتی لیبیا همراه با امریکاییان با حمله کنندگان به جنگ پرداختند. لیبیایی ها در نجات مصوون بعضی دپلومات های امریکا کمک کردند. وجسد سفیر ایالات متحده را به شفاخانه منتقل کردند."

رئیس جمهور اوباما همچنین هدایت داده است تا بیرق امریکا در واشنگتن، در تمام سفارتخانه ها و پایگاه های نظامی امریکا در جهان، تمام جزایر مرتبط به امریکا، و کشتی های بحری امریکا تا تاریخ شانزدهم ماه سپتمبر در حال نیمه افراشته قرار داده شود.

هلری کلنتن وزیر خارجه ایالات متحده نیز نیم ساعت قبل از بیانیه رئیس جمهور اوباما درخصوص حمله بر مقر دپلومات های امریکایی در لیبیا بیانیه ای ایراد کرد.
خانم کلنتن گفت " آن حمله ای توسط یک گروه کوچک و وحشی بود نه مردم و نه حکومت لیبیا.

هلری کلنتن گفت: "چنین خشونتی به هیچ وجه درهیچ دین ومذهبی محترم شمرده نمی شود و هرگاه آنها بیگناهان را به نام خدا می کشند جهان هیچگاه شاهد صلح واقعی و دائمی نخواهد شد."

یک رسانه امریکایی گزارش داده است که این فیلم توهین امیز توسط یک امریکایی اسرائیل الاصل تولید شده وتوسط اعضای در تبعید اقلیت مسیحییان 'قبطی' مصر تمویل شده است. صحنه هایی از این فلم به انگلیسی و عربی بر روی ویب سایت ویدیویی یوتیوب پست شده است.

این ویدیو توسط تری جونز، کشیش جنجال برانگیز مسیحی ایالات متحده پخش و نشر کرده است. این کشیش مسیحی با تهدید به آتش زدن نسخه هایی از قران کریم و سپس سوزاندن یک جلد قران در کلیسایش قیام های مرگباری را درسال های 2010و 2011 درافغانستان باعث شد.
کریس استیفنز، سفیر کشته شده ایالات متحده درحادثه حمله به قنسولگری در لیبیا
کریس استیفنز، سفیر کشته شده ایالات متحده درحادثه حمله به قنسولگری در لیبیا
دفتر ریاست جمهوری افغانستان نشر بخشی هایی از تصاویر ویدیویی این فلم را جدا تقبیح نموده آنرا توهین به مقدسات اسلام خواند و خواستار جدی تلاش ها برای جلو گیری از نشر این فلم و اعلانات آن شده است.

دریک گزارش خبرگزاری رویتر گفته شده که افغانستان از پخش این فلم در یوتیوب جلوگیری کرده است.

اما ایمل فیضی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان درصحبت با رادیو آشنا این ممانعت را رد کرد.

سفیر 52 ساله ایالات متحده درلیبیا زمانی کشته شد که او و گروهی از کارمندان سفارت در تلاش به تخلیه کارمندان در پی حمله مسلحانه و راکتی به سفارت خانه آن کشور، به قنسولگری رفته بودند.

ساعاتی قبل از حمله به قنسولگری امریکا در شهر بنغازی لیبیا، مظاهره کنندگان به فیلمی که به پیامبر اسلام توهین کرده بود اعتراض کردند و از دیوارهای در حصار سفارت امریکا درقاهره بالارفته وبیرق امریکا را با شعار اسلامی عوض کردند.

مظاهره کنندگان در قاهره – عمدتا اسلامگرایان شدیدا محافظه کار ند – که صبح روز چهارشنبه احتجاج کردند.

کریس استیفنز اولین سفیر ایالات متحده از سال 1979 است که کشته شد. قبلا در سال 1979 ادولف دوبس سفیر ایالات متحده در افغانستان کشته شده بود.

وزارت خارجه ایالات متحده یک امریکایی دیگر را سه شنبه شناسایی کرد که شان اسمیث، مامور بخش مدیتریت معلومات خارجی سفارت بود. هویت سایر امریکاییان کشته شده برای اطلاع دادن به خانواده های شان اعلام نشده است.
XS
SM
MD
LG