لینک های دسترسی

Breaking News

استقبال امریکایی‌ها و کردها از پیروزی امریکا بر ایران در جام جهانی


علاقمندان تیم ملی فوتبال ایالات متحده از پیروزی تیم شان در برابر ایران در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در قطر استقبال گرم کردند.

ایالات متحده روز سه شنبه ۲۹ نومبر (هشتم قوس) در یک رقابت نفس‌گیر تیم ایران را با نتیجۀ ۱-۰ شکست داد. امریکایی‌ها با این پیروزی راهی دور حذفی جام جهانی شدند و ایران از رقابت‌های قطر حذف شد.

جو بایدن رییس جمهور ایالات متحده از این پیروزی استقبال کرد. بایدن گفت: "با مربی و بازیکنان صحبت کرده بودم و گفته بودم که شما می‌توانید و آنان به این پیروزی دست یافتند. خداوند آنان را دوست دارد. خواستم از من این را بشنوید."

در یکی از رستوران‌ها در نزدیک تایمز سکویر شهر نیویارک علاقمندان تیم ملی فوتبال امریکا پیروزی در برابر تیم ایران را جشن گرفتند.

مت، علاقمند تیم ملی فوتبال امریکا گفت: "تیم ما یک تیم جوان است و تازه به اینجا رسیده اند. اکنون آنان برای رسیدن به جام جهانی ۲۰۲۶ تلاش می‌کنند. برای امریکایی‌ها پیروزی یک تیم جوان بسیار عالی است و آنان تجربه مهم را برای پیشرفت در سال‌های آینده به دست می‌آورند."

در نیمه اول این بازی، کریستین پولیسیک کپتان تیم ملی فوتبال ایالات متحده در دقیقۀ ۳۸ بازی با وارد کردن نخستین گول به دروازۀ ایران، توانست پس از ۲۰۱۴ برای نخستین بار راه را برای صعود امریکا به دور حذفی جام جهانی باز کند.

الیخاندرو بیدویا، بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال امریکا: "ده دقیقه اخیر مسابقه بسیار به سرعت و شدت پیش رفت و کمی عصبانی شده بودم. اما تیم امریکا خوب بازی کرد و در نیمه اول عالی بودند. امیدوارم که در دور های بعدی مسابقات همین طور پیش بروند."

در حالی که تیم ایران از شکست در برابر تیم ملی فوتبال ایالات متحده مایوس شده بودند، برخی از باشند گان ولایت کردستان ایران با اکثریت کردنشین، به ویژه معترضان در جاده ها با بلند کردن صدای هارن موتر هایشان باخت تیم ملی ایران را جشن گرفتند.

طی ماه های اخیر مناطق کردنشین ایران در غرب این کشور شاهد نآرامی ها و اعتراضات گسترده ضد حکومت ایران بوده است. باخت تیم ملی ایران در برابر ایالات متحده به عنوان پیروزی در برابر فشار های حکومت ایران پنداشته می شود.

ایالات متحده بازی در گروپ بی را بدون باخت بعد از بریتانیا تکمیل کرد و قرار است روز یکشنبه در برابر تیم ملی هالند بازی کند که رسیدن آنها را به دور بعدی رقابت های جام جهانی مشخص خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG